אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תבלינים - לפלפל את טעם החיים

העולם היה מקום משעמם וטפל ללא התבלון המעניק טעם וריח לכל מאכל וארוחה, ובכך מעשיר את חיינו.

גילוי העולם דרך חוש הטעם

התבלין משמש כתוספת טעם למזון שאנו אוכלים, ולרוב מוסף בכמויות קטנות. את התבלינים מכינים לרוב מצמחים שונים שבדרך כלל עוברים תהליך של טחינה וייבוש. התבלינים מוכנים מחלקים שונים של צמחים: שורשים, קליפות זרעים או פירות, וכאשר משתמשים בתבלין כצמח טרי ושלם הוא נקרא עשבי תיבול. עשבי תיבול משמשים למאכלים ולמשקאות שונים ולחלק גדול מהם יש תכונות מרפא עממיות. בעולם העתיק תבלינים נחשבו לסחורה יקרת ערך שהביאה עימה ניחוחות של עולמות רחוקים, ובאותן תקופות קדומות רטבים ותבלינים היו בעלי ביקוש רב בקרב אניני טעם וסוחרים ממולחים. הביקוש לתבלינים חדשים ממקומות אקזוטיים גרם לאנשי מסחר לנדוד ברחבי הימים והיבשות, ולמעשה הביא לגילוין של יבשות חדשות, כמו יבשת אמריקה.

תבלינים מכל קצוות העולם

ניחוחות של תבלינים מביאים אל ביתנו ריחות וטעמים מקצוות הגלובוס ומספרים לנו סיפורים של עולמות רחוקים. תבלינים כמו זנגוויל למשל: צמח תבלין הגדל בארצות טרופיות ומיוצר משורשי הצמח. הוא משמש כתבלין מרכזי במטבח הסיני וניתן לרכוש אותו טרי או מיובש. תבלין טרופי נוסף הוא אגוז המוסקט שגדל בברזיל. התבלין מיוצר מזרעי האגוז ומתאים לתיבול מרקים, רטבים ועוגות. תבלין ההל מיוצר מזרעי הצמח ומגיע ממחוזות הודו. הוא משמש את המטבח הערבי לתיבול הקפה והתה. כורכום הינו תבלין נוסף שמקורו בהודו, המיוצר משורשי הצמח שמיובשים ונטחנים, ומתאים לתיבול תבשילי קדרה. תבלין הכמון מיוצר מזרעי הצמח  ניתן לרכושם מיובשים שלמים או טחונים, הכמון מאוד פופאלרי בבישול המזרחי והוא טוב למגוון גדול של רטבים.  הקימל הוא תבלין שמקורו באירופה ומשמש לבשר, מאפים וגבינות. אחד התבלינים היקרים בעולם הוא הזעפרן, המופק מצמח הקורקיס שגדל באסיה. תבלינים שונים ישנם לכל הסוגים של מוצרי מזון, פפריקה מתוקה וחריפה מקורה בהונגריה והיא מתאימה למבחר גדול של מאכלים. את תבלין הקינמון מכינים מקליפת ענפים צעירים של עץ הכסיה והוא משמש בעיקר לאפיה. את תבלין הציפורן מכינים מפרח עץ הציפורן וגם הוא מיועד בעיקר לדברי מתיקה ומאפה.

כיום אנו יכולים למצוא בכל סופר מרקט תבלינים ורטבים שהגיעו אלינו מקצות תבל, לשיפור ארוחותינו ואיכות חיינו.


אודות מחבר המאמר

VPR, חברת בנייה וקידום אתרים בגוגל. VPR תמיד צעד אחד קדימה בכל הקשור לתחומים כמו קידום אתרים אורגני וממומן, בניית אתרים ועיצוב אתרים ייחודי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.