אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חתונת נושא 2012 - חתונה ויקטוריאנית

עולם החתונות ראה מגוון של דברים חדשים ושינויים במהלך השנים האחרונות, משמלות כלה בגוונים בהירים ועד לכוריאוגרפיה בריקודי חתן כלה. טרנד חתונה שיגיע אלינו במלוא הדרו ב 2012, הוא טרנד חתונה שהסתובב והשתהה בשנים האחרונות - חתונה ויקטוריאנית. יכול להיות שמה שהעיר והחיה את הטרנד הזה, זה ההתחדשות וההתעוררות של הרטרו בשנים האחרונות - הישן הופך חדש שוב וזה גורם לנו לנבור אפילו עמוק יותר בנבכי ההיסטוריה. מצד שני, יכול להיות שזה המחסור בחן ובתרבות בחברה של היום שגורם לנו לחפש תקופות יפות ונעימות יותר שבהן יופי, סגנון ונימוסין שלטו ו חתונה היתה אירוע חברתי גדול.

חתונה ויקטוריאנית מתוקצבת

חתונה ויקטוריאנית יכולה להיות אירוע מאסיבי, מפורט ומהודר בדיוק כמו באותה תקופה ויקטוריאנית שכל חתונה אז היתה מאורע עצום. זה לא אומר שעליכם לפוצץ את כל התקציב שלכם כדי להפיק חתונה עליה אתם חולמים! ישנם כל מיני שיטות ודרכים בסגנון של "עשה זאת בעצמך" שיעזרו לכם לקצץ בהוצאות - מהזמנות - שמלות - פרחים ומתנות שיותירו על כולם רושם אדיר מבלי שזה ישפיע בצורה דרסטית על התקציב שלכם.

התקופה הויקטוריאנית החלה ב 1837 כאשר המלכה ויקטוריה עלתה לשלטון עד לשנת 1901. בואו נעבור על כמה טרנדים אופנתיים באותה תקופה, ונראה כיצד הם יכולים להשתלב ב חתונה המדהימה שלכם בלי שיחה עמוקה עם מנהל הבנק שלכם!

כרטיסים ויקטוריאניים ונייר מתכלה להזמנות ומכתבי תודה

הויקטוריאניים היו חסידים מושבעים של כתיבה. הם אהבו ניירות מכתבים מהודרים, כרטיסי ביקור מסוגננים ודפי תזכורות. ככל שעבודת האמנות מעוצבת ומסובכת יותר, יותר טוב. ישנם הרבה אתרי אינטרנט בהם תוכלו למצוא ולהוריד בחינם, אומנות ויקטוריאנית שתהיה מושלמת לכרטיסי ברכה, הזמנות חתונה, מכתבי תודה ועוד. דוגמה לרעיון יפה יכול להיות - הזמנה הכתובה על מעין גלוית דואר מאותה תקופה, עם כיתוב מסוגנן ומרשים. הויקטוריאניים היו חסידים של כתיבה וקליגרפיה מסוגננת ויפה, אז אם אתם לא ניחנים בכתב יפה, בקשו מאחד המכרים שלכם שיכתוב עבורכם. גם ניירות טפט היו נפוצים מאוד אז, ככל שהיו יותר מסוגננים ומפותחים - כך היו פופולאריים יותר. נייר כזה יכול לשמש אתכם לדברים רבים כשעובדים בצורה של "עשה זאת בעצמך". תוכלו לגשת לחנות שמתעסקת בדברים האלו ולבקש מהם כמה דוגמאות לסגנונות. בניירות האלו תוכלו למשל לעטוף תיבה/קופסא יפה שאליה האורחים יוכלו לשלשל ברכות שיכתבו לכם כשנכנסים לאירוע וכו'.

זרים ויקטוריאניים

פרחים וגנים היו דבר חשוב מאוד בסגנון החיים הויקטוריאני, לכן, מן הסתם, חתונה בגן אירועים תהיה מושלמת עבורכם. אם יש לכם מכרים החובבים גינון בצורה מושבעת, הם יוכלו לעזור לכם לחסוך בכך שהם יוכלו לספק את הפרחים או, אם האפשרות קיימת, תוכלו לערוך חתונה בגינה שלהם. כלות ויקטוריאניות אהבו ורדים בזרים שלהם ומעבר לכך, נהגו לבחור פרחים לפי המשמעות המיוחדת של כל פרח. כן, הויקטוריאניים העריכו ואהבו פרחים עד כדי כך שלכל פרח היתה משמעות משלו, אפילו ברמה של צבעי הורד.

המשמעות של צבעי הורד:

לבן - תום, טוהר

אדום - אהבה, רומנטיקה

צהוב - שמחה, חברות

ורוד - אושר, הערצה

כתום - תאוה, תשוקה

לבנדר - אהבה ממבט ראשון

מעבר לורדים, בזרים ויקטוריאניים תוכלו למצוא פרחי אל תשכחני (forget-me-nots), אדמוניות, צמחים אכילים מגוונים שנחשבו למעוררי חשק אותם אכלו הזוג אחרי ה חתונה. לעיתים שילבו בזר קיסוס, שלאחר מכן נשתל בגינתם של בני הזוג.  זרי כלה יכולים להיות מורכבים ושופעים או קטנים וקומפקטיים.

אחד הזרים הפופולאריים ביותר באותה תקופה, הורכב מאוסף של עשבים ופרחים שנועדו במקור להרחיק ריחות לא נעימים ששררו ברחובות באותה תקופה בה מקלחות היו רק בגדר המלצה.

עוגת חתונה ויקטוריאנית

אם אתם רוצים ללכת על זה עד הסוף, עוגת חתונה ויקטוריאנית טיפוסית היא עוגת פירות. עוגת חתונה שבד"כ הגישו היתה עוגה כהה מצופה בזיגוג לבן ומקושטת ועשירה מכל טוב. ברוב המקרים היו שלוש עוגות חתונה - עוגת חתונה קטנה לחתן, לכלה ועוגת חתונה לכל השאר.

מנהג שהיה נהוג היה להכניס קמע הקשור בסרט לעוגה בצורה כזאת שהקמע ממש נמצא בתוך העוגה והסט יוצא החוצה. בזמן הטקס השושבינות משכו את הסרט עד שהקמע נשלף מהעוגת חתונה. לכל קמע היתה משמעות מיוחדת - אם יצאה טבעת - מי ששלפה אותה תתחתן תוך שנה, מטבע סימן עושר, פרסה למזל וכו'.

עם השנים הקמע נעלם מהעוגה ועוגת הפירות הפכה לעוגת חתונה לבנה ומעוטרת בפרחים ועיצובים עם פנינים, תחרה ותבליטים.

שמלות כלה ויקטוריאניות

למרות שהיום כלות לובשות בעיקר לבן, לא זה היה המנהג תמיד. לבן סימל עוני ודלות. המנהג החל כאשר המלכה ויקטוריה נישאה למלך אלברט. כלות לרוב לבשו שמלות שהתאימו למסע מכיוון שברוב המקרים, לאחר ה חתונה, הזוג יצא לירח הדבש. לרוב אותן שמלות היו בגוונים של אפור או חום כדי שלא ייראו עליהם לכלוך או אבק מהדרך. המלכה ויקטוריה שינתה את הכל עם שמלת הכלה הלבנה ומסוגננת שלה.

תכשיטי חתונה ויקטוריאניים

התכשיטים באותה תקופה לרוב היו מעוטרים בפרחים, עם שרשראות כבדות, פנינים, יהלומים ולעיתים בעלי מוטיבים של לטאות וציפורים. סיכות היו מאוד נפוצות. הדבר הטוב בסיכות זה שעדיין ניתן למצוא סיכות רבות ואוטנטיות בכל מיני חנויות של עתיקות ובמחירים סבירים.

התכשיט האולטימטבי של התקופה הויקטוריאנית היה ללא ספק הקמע. קמע לרוב היה מעין פרופיל שנחרט בצדפים או אבני חן ושובץ בטבעות, מחרוזות, שעונים, צמידים, עגילים, סיכות וכל מקום אחר בו חשבו שזה יכול להתאים.

שרשרת צמודה לצוואר עם קמע תיראה מדהים עלייך עם שמלת הכלה שלך.

מתנות חתונה בסגנון ויקטוריאני

הויקטוריאניים אפשר לומר חיו כדי לתת מתנות. גם דברים פשוטים וחסרי ערך אך מסוגננים, מעוצבים ומושקעים.

הם יכלו לקחת את החפץ הפשוט ביותר כמו למשל- סיכה לשיער, ולהפוך אותו למשהו יפהפה שמתאים להיות מתנה.

אחד המוטיבים הנפוצים היה מפתח שהופיע בתחומים רבים - תכשיטים, קופסאות, חולצי פקקים ועוד.  קופסאות מעוטרות מנייר, קונוסים מנייר מלאים בנרות, אגוזים, זרעי פרחים ועוד.

תוכלו למצוא ספרים רבים שיסבירו לכם כיצד לסגנן מתנות כאלו ולתת אותם כמתנת חתונה לאורחים שלכם.

חתונה ויקטוריאנית

חתונה ויקטוריאנית נערכה בשעות הבוקר מכיוון שעד ל 1880, זה היה החוק.חתונה אופנתית באותה תקופה נערכה בין השעות 10 ל 12 לרוב, אך לא מאוחר מ 15:30. חתונה בשעות הבוקר או אחר הצהריים המוקדמות יכולה לשחק לטובתכם מכיוון שנותני שירות רבים גובים פחות כסף בשעות היום על השירותים שלהם.

כשתיה חמה, תה יחסוך בהוצאות וגם ישחק תפקיד שובה לב בגלל האוטנטיות המתאימה לתקופה, בשילוב עם בופה קינוחים שיכלול עוגות פירות, תותים טבולים בשוקולד, עוגיות וביסקויטים ועוד.

החתונה הויקטוריאנית שלכם

ישנם המון דרכים לערוך חתונה ויקטוריאנית ועדיין להישאר במסגרת של תקציב שפוי. תחקרו, תבדקו ותראו - תאספו עתיקות מחברים ומשפחה, בקרו בחנויות של עתיקות ותשאילו, תשאילו, תשאילו! הכי חשוב- חתונה זה היום החשוב בחייכם, תהנו מכל רגע ולא לשכוח - המון המון תמונות חתונה בשחור לבן!

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

WeddingBook - כל מה שצריך בשביל חתונה מושלמת!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.