אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופניים חשמליים- בולמי זעזועים, הילוכים ומעצורים

 

אופניים חשמליים הינם כלי תחבורה נוח מאוד. תחשבו על כך שתוכלו להשתמש בכלי תחבורה זה על מנת לנסוע ממקום למקום תוך שאתם יכולים לחסוך לעצמכם פקקים, הוצאות על דלק או גם על תחבורה ציבורית. לא מדובר במשהו שדורש השקעה רבה כך שהוא יכול להיות נגיש וזמין לכל אחד.

אופניים חשמליות יכולות להיות כלי התחבורה של כל אחד החל מגיל 14. בין אם מדובר בנערים, צעירים, מבוגרים, פנסיונרים לכל מטרה שהיא , בין עם זה לנסוע לעבודה או סתם לטייל או נניח גם לקחת אותם למרכז הקרוב על מנת לעשות קניות ללא צורך לחשוב על בעיות חנייה לדוגמא.

אז איך אופניים חשמליות עובדות?

אופניים חשמליות הן ממש כמו אופנוע, רק שבשונה מאופנוע אתם לא צריכים לתדלק, לא מדובר בכלי תחבורה שמזהם את הסביבה ואין לכם כל צורך להוציא רישיון נהיגה לכלי תחבורה זה. לכל זוג אופניים חשמליות  צריכה להיות סוללה, מנוע (יש מספר סוגים שונים) ובקר שיווסת את המהירות.

לכל אופניים כאלו כמובן שיש בולמי זעזועים בכסא, תיבת הילוכים ומעצורים. כמובן שצריך להתאים את ההילוך בהתאם למהירות שנוכל להגיע אליה, שלרוב היא 25 קמ"ש. מעצורים קיימים בגלגל הקדמי ובגלגל האחורי והם יכולים להביא לעצירה מוחלטת של האופניים תוך שנייה בערך.

האם אופניים חשמליים הינם כלי תחבורה בטיחותי?

כמו כל דבר שנוסע עלולה להיות סכנה מסוימת. אולם על האופניים החשמליות בניגוד לקטנוע כמובן אנו נשתמע על המדרכה או לצורך העניין בצד הכביש. המהירות שנוסעים בה הינה נמוכה יחסית וכן אנו יכולים להתחמק מפגיעה מאחרים בקלות יחסית. תזכרו גם כן שאם אלו שלרוב צריכים להיזהר מהולכי רגיל ולא ממכוניות.

עם זאת, תמיד כדאי ואף מומלץ לנקוט במספר צעדי בטיחות. ראשית, חובה על פי חוק לחבוש קסדה כאשר אנחנו רוכבים על האופניים החשמליות. אל תחפפו בזה, אנשים רבים איבדו את חייהם ואף נפצעו פציעות ראש קשות רק בגלל שלא חבשו קסדה. בנוסף מומלץ באזורים הומי אדם פשוט לרכב בצורה איטית יותר.


אודות מחבר המאמר

אופניים חשמליים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.