אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לרוכש אופנוע חדש

אין הרגשה שיכולה להחליף את האדרנלין שבשיוט על אופנוע במהירות של 100 קמ"ש בכביש מהיר. קל מאוד להתמכר להרגשה הזו, וכמעט בלתי אפשרי להיגמל ממנה. עבור המכורים הללו, הכנו את המדריך הבא: כמה טיפים מועילים לקראת רכישת האופנוע החדש.

בדיקה מעל לכל

פה ושם בוודאי נתקלת באנשים שהחליטו לרכוש רכב מבלי להעביר אותו בדיקה שלפני קנייה. אופנועים למכירה אינם מאפשרים לך ליהנות מהפריבילגיה הזו. בשוק הזה, ישנם אינספור מקרים של כלי רכב בעלי מנוע שעומד לנפוח את נשמתו, גם לאחר חמש שנים בלבד של שימוש. עשה טובה לעצמך: קח 350 ₪ ובדוק את האופנוע במוסך ייעודי.

איזה רישיון נהיגה יש לך?

חוזרים לאחור, לשלב שלפני בחירת האופנוע. האם כבר החלטת איזה סוג תרצה? מה יהיה נפח המנוע שלו? זכור כי לרישיון שאתה מחזיק יש כאן חשיבות עצומה. למשל, אדם שמחזיק ברישיון A1 (עד 250 סמ"ק) ורוצה לרכוב על אופנועי 500 סמ"ק (רישיון A), יצטרך לחכות שנה עד שיורשה לעשות זאת. קח זאת בחשבון בשיקולי הרכישה שלך.

בחר אופנוע נפוץ ומוכר

יש לטיפ הזה כמה משמעויות חשובות. ראשית, כלי רכב שנמצא הרבה על הכביש הוא כנראה כלי נוח, איכותי וזול. אם כמות גדולה של אנשים משתמשת בו, כנראה שהתמורה שהוא נותן טובה מאוד. שנית, אופנועים נפוצים הם כאלו שיהיה זול יותר לתקן, משום שחלקי החילוף שלהם נפוצים כמעט כמוהם.

יד שנייה, תצוגה או סוכנות פרטית?

מקור הקנייה חשוב כאן לא פחות מכל דבר אחר. בעולם האופנועים ישנן המון תופעות שעדיף שלא תיתקל בהן. לכן, אם אתה רוצה לקנות אופנוע מיד שנייה, עדיף לחפש אדם שאתה מכיר וסומך עליו. כך תדע שהוא לא מסתיר ממך דבר.

אם אתה יכול להרשות לעצמך רכב דו גלגלי מיד ראשונה, תוכל למצוא אותו באולמות התצוגה או בסוכנויות הפרטיות. באולמות ישנו מבחר גדול הרבה יותר, אך בצמוד לסוכנויות נמצאים לרוב שלל מוסכים, בהם תוכל לבצע את הבדיקה החשובה עליה דיברנו קודם. ההחלטה נמצאת בידיך.

הסר מהתקציב עלויות ביטוח, אביזרים לאופנוע וכדומה

יש ברשותך 13,000 ₪? נפלא. גם אופנוע של 500 סמ"ק ואף מפלצתיים יותר, יהיו בהישג ידך. אבל, לפני שאתה רץ לרכוש את האופנוע עליו חלמת, עליך לקחת בחשבון את התוספות: ביטוח לאופנוע הוא דבר יקר, שעלול להסתכם גם ב-4,000 ₪ ויותר (במיוחד אם תרכוש גם ביטוח צד ג', פוליסה מומלצת מאוד לאופנוענים).

בנוסף לזה, עליך לזכור שהרכיבה דורשת ממך הצטיידות של ממש, למען בטיחותך ובטחון הרוכבים איתך תצטרך להשקיע לא מעט באביזרים לאופנוע: קסדה רצינית, חליפת רכיבה, כפפות ועוד. כל אלו יכולים להסתכם ביותר מ-1,000 ₪, וכך התקציב הממשי לרכישת האופנוע עצמו ירד בכמעט 50%. ברוך הבא לעולם האופנועים הייחודי והיוקרתי.

טפל באופנוע במוסך מורשה, אמין ומקצועי

לאחר הקנייה, חשוב שתדע גם היכן לטפל באופנוע. בעולם הדו גלגלי, תחום הטיפולים פרוץ מאוד: ההכשרה של המוסכניקים כוללת מידע מועט מאוד לגבי אופנועים, ולכן בעל המקצוע לומד את התפקיד 'תוך כדי הליכה'. לא קשה לשכנע אותך שהעניין פועל בעיקר לרעתך.

לכן, מומלץ שתמצא מוסך מורשה על ידי היבואן, או לפחות כזה שמעסיק בוודאות מומחים לתיקוני אופנוע נפוצים. זהו עניין חשוב מאוד, שיחסוך ממך את הקריאה לשירותי גרר אופנועים באופן תכוף. נסיעה נעימה!


אודות מחבר המאמר

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.