אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תמ"א 38 - מגמות ושינויים

תמ"א 38 – מגמות ושינויים בשוק

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, אשר אושרה בשנת 2005. מדובר במבנים אשר בנייתם החלה לפני שנת 1980 ואינם נחשבים חזקים מספיק עבור מקרים של רעידות אדמה. תכנית תמ"א 38 כוללת תנאי סף להשתתפות בתכנית ותמריצים כלכליים כמו הרחבת דירות, הוספת קומות הוספת אגפים ועוד.

תמ"א 38 מעניקה ליזמים הקלות בנייה ותמריצים כדאיים עבורם במחיר חיזוק המבנה. תמ"א 38 נחשבת לכדאית מאוד גם עבור הדיירים, שייהנו ממבנה בטיחותי, משופץ, הרחבת דירות, מעלית, חניה ועליית ערכו של הנכס שלהם.

תמ"א 38 - למה כדאי?

שיפוץ וחיזוק בניין על ידי תכנית תמ"א 38 הינו חיוני עבור כל דייר ורווחי עבור כל יזם או קבלן. יחד עם זאת, למרות שהתכנית אושרה כבר בשנת 2005, מאז ועד היום שיעור הבניינים ששופצו וחוזקו הוא נמוך ביחס לתמריצים והכדאיות הכלכלית. פעמים רבות בניינים אשר מעוניינים לשפץ את הבניין והדירות שלהם לפי תנאי תמ"א 38 נתקלים בהתנגדות מצד דיירים אחרים, אשר מונעים למעשה את הוצאת התכנית אל הפועל.

יחד עם זאת, תכנון נכון והסתייעות באנשי מקצוע נכונים יביאו לתהליך כדאי, יעיל ומשתלם. אם כן, למה כדאי לשפץ בניינים באמצעות התכנית?

תמ"א 38 - איך לשפץ בניין ביעילות ובתבונה

כמו כל תחום בענף הנדל"ן, גם תמ"א 38 מושפעת מהתנודות בשוק הכלכלי ובשוק הנדל"ן. על מנת ליהנות מכל התמריצים של התכנית ולבצע את השיפוץ בצורה הכדאית ביותר שתניב למעשה את התשואות הרצויות, יש לנהל את התהליך בקפידה, תוך הסתייעות באנשי מקצוע:


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.