אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השגה על מס שבח

השגה על מס שבח - ערעור שמאי מקרקעין

בעת ביצוע עסקת נדל"ן מכל סוג שהוא, יש לקחת בחשבון את נושא מיסוי מקרקעין. מערכת מיסוי מקרקעין חלה הן על רוכש נכסי נדל"ן והן על הקונה ועל מנת לחשב את גובה המסים, יש להסתייע בשירותיו של שמאי מקרקעין מומחה. תחום מיסוי מקרקעין כולל שלושה סוגי מסים – מס שבח, מס רכישה ומס מכירה.

מהו מס שבח?

מס שבח הוא מס המוטל על מוכר נכס הנדל"ן, בגין שווי הנכס בעת הקנייה שלו לבין שווי הנכס הנוכחי. מס שבח משולם על ידי מוכר הנכס לפני העברת הבעלות על הדירה.מס שבח נקבע על ידי רשויות המס, להן יש לדווח על פי חוק על כל עסקת מכירה של נכס מקרקעין כלשהו. עוד לפני ביצוע עסקת המכירה, מומלץ מאוד להתייעץ עם שמאי מקרקעין, על מנת שיחשב את גובהו הצפוי של מס השבח, יבדוק האם ישנה זכאות לפטור מתשלום מס שבח, הנחות ועוד. שמאי מקרקעין יחשב מלבד את הרווח בגין עסקת המכר, פרמטרים נוספים הכלולים בהוצאות בעת ביצוע העסקה, כגון: שכר טרחה למתווך, שיפוצים שנערכו בנכס, תיקון ליקויי בניה, שכר טרחת עורך דין לביצוע העסקה ועוד.את חוות דעת שמאי מקרקעין לגבי מס שבח בעת ביצוע עסקת המכר יש להגיש לרשויות המס, אשר יקבעו את גובהו של המס.

השגה על מס שבח

רשויות המס עשויות לקבל את חוות הדעת של שמאי מקרקעין ולקבוע מס שבח בהתאם אליה, או להחליט בעצמן מהו גובה המס. פעמים רבות גובה המס הנקבע על ידי הרשות גבוה בצורה משמעותית מגובה המס שהומלץ בחוות דעתו של שמאי מקרקעין.במקרים כאלה, קיימת אפשרות להגיש השגה לעל מס שבח באמצעות ערעור שמאי מקרקעין.בכל מקרה בו נקבע מס שבח גבוה מאוד או לא הוענקו פטורים המגיעים לבעל הנכס בעת ביצוע עסקת המכר, מומלץ להגיש ערעור שמאי מקרקעין לרשות המס המקומית.ערעור שמאי מקרקעין על גובה מס שבח יש להגיש תוך 30 יום מהיום בו התקבלה הוראת התשלום. תקופה זו מאפשרת למוכר לספק לרשויות השגה על מס שבח על ידי שמאי מקרקעין מטעמו, המפרטת את הסיבות בגינן מתבקשת ההפחתה במס. במידה וקיימת הסכמה בין שמאי מקרקעין מטעם המוכר לבין שמאי מטעם הרשות, נקבע סכום היטל השבחה. במידה ואין הסכמה, יש לפנות לשמאי מכריע, אשר יבצע חוות דעת מטעמו ויכריע לגבי גובה המס. השגה על גובה מס שבח מסוג זה נערכת בבתי משפט השלום, אך ישנם ערעורים על גובהו של מס שבח אשר לא התקבלו על ידי הרשות ואף הגיעו לדיון בבית המשפט המחוזי והעליון. ייעוץ וליווי שמאי מקרקעין לאורך כל התהליך הוא חיוני ביותר.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.