אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירותי תמלול

 

עסקים שונים זקוקים לשירותים שונים, אך כולם זקוקים לשירותים יעילים ואיכותיים . שירותי תמלול הם שירותים הניתנים לסוגים ספציפיים של עסקים,או של בעלי מקצוע שלא יכולים לסיים את מלאכתם ללא שירותי תמלול.

לפני שנברר מיהם העסקים ובעלי המקצוע הזקוקים לשירותי תמלול נבהיר מהם בכלל שירותי תמלול ומהי מהות עבודתם. כל מי שמספק שירותים של תרגום ותמלול ומתמלל, הוא בעצם אדם שמקליד קובץ שהוא שומע ומעלה אותו על הכתב. התמלול הוא תהליך של הפיכת כל מה שנשמע בע"פ למשהו שכתוב על הנייר, או על צג המחשב. התמלול הוא שירות שנעזרים בו עסקים ובעלי מקצוע שונים בינהם:

חוקרים פרטיים –  בתי המשפט רואים היום בתמלול  כעדות קבילה. לכן חוקרים פרטיים מחויבים לתמלל את כל ההקלטות שהם הקליטו  במהלך עבודתם ( כמו למשל הקלטת שיחות טלפון, הקלטת פגישות בין עדים) לסיכומים כתובים שניתן יהיה לקרוא אותם בבירור. 

אנשי תקשורת ועתונאיים – אנשי תקשורת ועיתונאיים מרבים לראיין לא מעט אנשים, וכדי שהראיון שאותו הם מקליטים יהפוך לראיון כתוב בעיתון, עליהם להזמין שירותי תמלול עבור הראיון המוקלט, לכן למרות האמירות על מותה של העיתונות הכתובה כמעט כל אנשי התקשורת האלקטרונית והעיתונות הכתובה משתמשים עדיין בשירותי התמלול.

מוסדות להשכלה גבוהה – כאשר נערכים במוסדות להשכלה גבוהה כנסים אקדמיים שונים, וכאשר מגיע מרצה אורח כלשהו, או כאשר נערכים כנסים חשובים , או הרצאות מיוחדות, כל אלו עוברים תהליך של תמלול , וכל המידע שהשומע על ידי המרצים הופך להיות סיכום כתוב שערכו האקדמי לא יסולא בפז.

יוזמות לכתיבת ספרים אוטוביוגרפים- אנשים שמחליטים לכתוב אוטוביוגרפיה של עצמם משמיעים בפני סופר או עורך לשוני כלשהו את כל ההיסטוריה של החיים  שלהם , ולאחר מכן כל המידע הנ"ל (שנשמע כמו אוסף של מלים חסרות כל קשר) עובר תהליך תמלול , ותפקידו של הסופר/עורך לשוני  להפוך את הסיכום הכתוב הנ"ל ליצירה ספרותית שכתובה בשפה ספרותית יפה וברורה.

ישירותי תמלול משמשים עוד עסקים ובעלי מקצוע שונים, כמו למשל פרוטוקולים של ישיבות מועצה, או דיונים בתאגידים של חברות גדולות, ועוד.

מה שברור הוא ששירות של תמלול הוא שירות שיש לו ביקוש רב ע"י עסקים שונים ומגוונים, ויש היום היצע לא קטן של חברות המציעות שירותי תמלול מסוגים שונים לאותן חברות הזקוקות לשירותים אלו.

 


אודות מחבר המאמר

דניאל כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.