אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו נכס מניב

מהו נכס מניב? - בדיקת שמאי מקרקעין

נכס מניב הוא כל נכס נדל"ן אשר מייצר עבור הבעלים שלו הכנסה קבועה. מדובר בנכסים כגון: מגרשים, תחנות דלק, אולמות אירועים, בתי מלון, דירות מושכרות, משרדים ועוד.

בעת רכישה או מכירה של נכס מניב, יש לבצע בדיקת שמאי מקרקעין, אשר יאמוד את שוויו של הנכס ואת כדאיות העסקה. בעת בדיקת שמאי מקרקעין נבדקים כמעט כל הנתונים העשויים להשפיע על שוויו ההוגן של הנכס – מיקום הנכס, שטח הנכס, אזור, הזכויות בנכס, אפשרויות השימוש בנכס, השיקולים שהנחו את השמאי בעת קביעת ערך הנכס ועוד.

בדיקת שמאי מקרקעין עבור נכס מניב, שונה מבדיקת שמאי מקרקעין עבור נכס רגיל. ההתייחסות אל נכס מניב בעת ביצוע הבדיקה היא כהתייחסות אל "עסק חי" – נכס מניב אשר לפי כל הציפיות נראה כי ימשיך לפעול עוד זמן רב ולהניב תשואות יפות. בעת ביצוע הערכת שווי נכס מניב על ידי שמאי מקרקעין, יש התייחסות גדולה מאוד לרווחים הצפויים מהמשך פעילותו העסקית של הנכס.

במה שונה בדיקת שמאי מקרקעין עבור נכס מניב?

לפני כל עסקת נדל"ן כלשהי – מגרש, משרד, דירה, קרקע, שטח חקלאי ועוד, מומלץ להסתייע בשירותיו של שמאי מקרקעין מוסמך, על מנת שיעריך את שוויו של הנכס ואת כל השיקולים האפשריים והנתונים אשר עשויים להשפיע על כדאיות העסקה. ברוב המקרים, בדיקת שמאי מקרקעין מתייחסת למיקומו הגיאוגרפי של הנכס, לסביבה, להיבט התכנוני, ההנדסי ועוד. כל אלה למעשה הם שיקולים אשר לוקח שמאי מקרקעין בחשבון בעת בדיקת שמאות. לעומת זאת, במקרה של נכס מניב, שווי הנכס אינו מורכב מנתונים כגון המיקום הגיאוגרפי שלו, אלא מהציפיות להמשך פעילותו של נכס מניב ורווחיותו העתידית. בנוסף, בעת חישוב ערך נכס מניב, יתייחס שמאי מקרקעין לזמן קיומו של הנכס ופעילותו השוטפת, המוניטין שצבר במהלך השנים ועוד נתונים אשר מעידים על מידת הציפיות להמשך רווחיותו של נכס מניב.

בדיקת שמאי מקרקעין עבור נכס מניב – איך היא מתבצעת?

כאמור, בעת הערכת שיוויו של נכס מניב, שמאי מקרקעין מייחס חשיבות רבה לפעילותו העסקית ורווחיותו של הנכס. איך הוא יכול לבדוק זאת? באמצעות צפי הכנסות וצפי שמאי מקרקעין להכנסות מהנכס. כל בעל נכס מניב אשר מעוניין לדעת מהו ערכו של הנכס, צריך להמציא עבור בדיקת שמאי מקרקעין דוחות כספיים של הנכס המתפרשים על פני מספר שנים, על מנת שתהיה לשמאי יכולת לצפות את אורך חיי הנכס ואת רווחיו העתידיים.

מדובר בבדיקה מקיפה ומורכבת ביותר, המצריכה מקצועיות רבה והתמצאות בעריכת בדיקות עבור נכסים מניבים, בשוק הנדל"ן ועוד. לאחר שקלול כל הנתונים, יקבע שמאי מקרקעין את שוויו של הנכס.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.