אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול במחלות חניכיים שונות

הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת אלה. ללא טיפול במחלת חניכיים, לא ניתן לשמור על היבטים אחרים של בריאות חלל הפה, והמחלה עלולה להביא לתופעות דוגמת נסיגת חניכיים ובהמשך גם אובדן שיניים.

מחלת החניכיים הנפוצה ביותר הן דלקת חניכיים, מהן סובל אחוז גבוה מאוכלוסיית העולם המערבי, והיא מהווה גורם ראשון במעלה לאובדן שיניים בקרב אנשים מעל גיל 40. מחלות החניכיים נגרמות כתוצאה מהיווצרותה של שכבת חיידקים על השן, ואזור חיבורה לחניכיים הנקראת פלאק ומפרישה חומרים רעילים הגורמים לריקבון השן, ובמקביל לשקיעת סידן על השיניים המביא ליצירת שכבת אבנית הגורמת לדלקת חניכיים, יוצרת כיסי חניכיים וגורמת לנסיגת חניכיים.

הטיפול במחלת חניכיים צריך להיעשות במרפאת שיניים. מומלץ לעבור טיפול של הסרת אבנית אחת לשלשה חודשים. במקרים בהם מצטברת שכבת אבנית מתחת לקו החניכיים, ישנו צורך בטיפול יסודי יותר להסרת האבנית, הנקרא הקצעת שורשים.

טיפול של הקצעת שורשים מתבצע תחת הרדמה מקומית, והוא כולל ניקוי שורש השן משכבות של חיידקים ואבנית באמצעות מכשירים חדים החודרים במרווח שבין השן והחניכיים. טיפול של הקצעת שורשים ניתן לבצע רק לאחר הסרת האבנית מעל קו החניכיים ולאחר תקופה קצרה של הכנה מצד המטופל, הכוללת הקפדה על צחצוח נכון.

יעילותו של טיפול הקצעת שורשים באה לידי ביטוי בעובדה שבמקרים רבים היא חוסכת את הצורך בניתוח חניכיים. גורם נוסף התורם להיווצרות מחלת חניכיים הוא העישון, וזאת משום שהעישון מביא להצרת כלי הדם ובכך מפחית את אספקת הדם לחניכיים. משום כך, בעת טיפול במחלת חניכיים, מומלץ למטופל להפסיק לעשן לפחות עד לסיום הטיפול.

מתח נפשי גם הוא משפיע לרעה על יכולות הגוף להתמודד עם מחלות בכלל, והדבר כולל גם התמודדות עם מחלות בחלל הפה וכן היכולת להתמודד עם טיפול במחלת חניכיים.

טיפול במחלת חניכיים הינו בעל חשיבות החורגת משאלות של היגיינת חלל הפה. הזיהום הנוצר על ידי שכבת החיידקים בשיניים ובחניכיים עלול לחדור למחזור הדם ולגרום לזיהומים בשאר חלקי הגוף.

מחקרים מראים כי מחלת חניכיים חמורה עלולה להגביר את הסיכויים ללקות במחלת לב, להחרפת מחלת הסוכרת אצל אלה החולים בה, למחלות בדרכי הנשימה או להביא ללידה מוקדמת אצל נשים בהריון. על פי מחקרים שנעשו, 75 אחוז מהחולים במחלות חניכיים מתקדמות הנמצאים מתחת לגיל 50, מפתחים גם מחלת לב.

בעיה נוספת בתחום בריאות השן היא חריקת שיניים. זהו מצב בו אדם מחכך את שיניו אלה באלה באופן לא מודע, בעיקר בעת שינה. אצל רוב הסובלים מבעיה זו אין נזק משמעותי, אך אצל 6 אחוזים מהסובלים מחריקת שיניים מביאה הבעיה להרס הדרגתי של השיניים, כאב ראש וכאבים בלסתות.

הגורם לחריקת שיניים אינו ידוע, אך מעריכים שמתח נפשי מחריף את הבעיה וישנה גם השערה בדבר קיומו של גורם גנטי הגורם לבעיה לעבור בתוך המשפחה בחלק מהמקרים. למרות שאין פיתרון המפסיק את הבעיה, קיים טיפול המפחית את הנזק לשיניים באמצעות הרכבת סד דמוי פרסה על הלסת העליונה, ובכך מופחת קצב שחיקת השיניים.

במרפאת שיניים זו תוכלו לקבל מגוון גדול מאד של פתרונות לבעיה הספציפית שלכם. אם למשל אתם זקוקים לשיקום פה ולסת, השתלות שיניים או טיפולי שיניים מסוגים אחרים, פה יציעו לכם להקל על עצמכם ולעבור את רוב טיפולי השיניים ביום אחד, בהרדמה מלאה. זו בדיוק הדוגמא שממחישה מדוע כל כך חשוב לבחור במרפאת שיניים איכותית כל כך, כי רק פה יוכלו להציע לכם כל כך הרבה טיפולי שיניים, במסלולים כל כך מתקדמים.


אודות מחבר המאמר

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי www.avnieli.co.il עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.

צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889

Google+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.