אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית אבות: נא לשמור על הקשר

אולי אתם כבר חוויתם את זה ואולי אתם עומדים לחוות את זה. אולי אתם הם אלה שעוברים אל בית אבות ואולי מישהו קרוב מהמשפחה שלכם עובר לשם. כך או כך, מדובר בצעד משמעותי שיכול להשפיע בצורה ברורה על הקשר הקיים בין מי שעובר לגור בדיור מוגן ובין בני משפחתו והחברים שלו; צעד שעלול לשבש את הקשרים הקיימים בתוך המשפחה או בין חברים.

בין אם מדובר במעבר אל בית סיעודי או במעבר אל בית אבות שבו גרים דיירים עצמאיים לחלוטין; מדובר, על פי רוב, בניתוק מסוים מהסביבה הקודמת. אפילו אם מדובר בדיור מוגן שנמצא באותה עיר ואולי אפילו באותה שכונה, השינוי הגיאוגרפי עלול לגרום לפגיעה ברקמת היחסים בין הדייר ובין בני משפחתו. המעבר עלול להיתפס כמעין צעד גורלי ודרמטי שמנתק את הקשר הקיים ובעצם מוציא את הדייר מעולמם של בני משפחתו והחברים שלו.

אבל המעבר אל בית אבות איננו צריך לגרום לניתוק הקשרים הקיימים. בני המשפחה חייבים להבין שההורה זקוק להם ועצם המעבר איננו משנה את העובדה שהמשפחה צריכה לשמור על הקשר בתוכה. הקשר עם המשפחה ועם החברים איננו צריך לעמוד למבחן רק כי מישהו עבר דירה וכעת הוא מתגורר בבית אבות.

לשמירה על הקשר יש כמה תפקידים. לכולנו ברורה החשיבות של המשפחה ושל הקשר המשפחתי. כולנו גם מבינים עד כמה חשוב לשמור על הקשר עם החברים ולא להתנתק מהם רק בגלל המרחק הגיאוגרפי. תמיכה של המשפחה ושל החברים הינה גם גורם מסייע במעבר אל בית אבות שאיננו תמיד חוויה פשוטה ומובנת מאליה.

אבל החשיבות של שמירת הקשר עם ההורה איננה מתמצה רק בכך שאנחנו גורמים לו הנאה ומשוחחים איתו. יש גם חשיבות מעשית לביקורים הללו אצלו: זו הדרך של בני המשפחה לוודא שההורה מקבל את כל הטיפול שלו הוא זקוק ושלא נגרע דבר ממה שעליו לקבל במקום. דיור מוגן לקשישים אמנם מבוסס על כך שהוא מעניק את הטיפול ואת ההשגחה שלהם זקוקים הדיירים במקום אבל מישהו צריך להשגיח על הצוות במקום ולוודא שהוא אכן ממלא את חובותיו ולא מזניח את הדיירים במקום.

חשוב גם לזכור ששמירת הקשר איננה פעולה חד צדדית: גם הדייר וגם בני משפחתו צריכים לעמול על שמירת הקשר. אם הדייר לא ידע כיצד לארח את מי שבא לבקר אותו הוא לא יוכל לצפות לכך שיבואו אליו אורחים ושהקשר יישמר. מצד שני על בני המשפחה לזכור שהמעבר עלול להיות חוויה לא פשוטה עבור הדייר החדש ולכן יש להתחשב ברגישויות שלו ולעזור לו בהתרגלות למקום המגורים החדש.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.