אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית אבות וחידוש היחסים בתוך המשפחה

המעבר אל בית אבות יכול להיות בעל השפעה שלילית על היחסים בין בני המשפחה ובין ההורה שמבצע אצת המעבר. המרחק, השינוי בשגרת החיים, הרגשות שמלווים את ההליך ועוד מאפיינים של המעבר עלולים לגרור התרחקות בין בני המשפחה. המעבר אל בית אבות יכול להיות, מצד שני, דווקא הזדמנות פז לרענן ולחדש את היחסים עם בני המשפחה, הזדמנות להשאיר מאחור ריבים ישנים ורגע שבו ניתן לפתוח דף חדש בכל הנוגע ליחסים שבתוך המשפחה.

אם ניקח למשל דווקא את הדוגמה היותר מסובכת של מעבר של הורה אל בית אבות לתשושי נפש נוכל להבין כיצד מדובר במהלך שעשוי לחזק את הקשרים בתוך המשפחה. כאשר ההורה עובר אל בית אבות שמעניק את הטיפול המתאים להורה ואת ההשגחה הרפואית הנדרשת, ניתן לומר שהמשפחה משוחררת כעת מהעול של הטיפול הרפואי המקצועי שהיא איננה יכולה להעניק להורה בכל מקרה ויכולה כעת להתפנות לחיזוק הקשר איתו. הידע והניסיון של הצוות שמטפל בהורה מאפשרים למשפחה להתרכז באמת במה שהמשפחה יודעת לעשות הכי טוב: להעניק חום ואהבה.

ההזדמנות לחיזוק הקשר המשפחתי איננה נוצרת, כמובן, רק כתוצאה מהמעבר אל בתי אבות לתשושי נפש אם כי ההזדמנות הינה בעלת מאפיינים שונים כאשר ההורה עובר לגור בדיור מוגן שנועד לדיירים עצמאיים. זוהי הזדמנות שנוצרת מכך שהמעבר מהווה רגע מכונן שעליו ניתן לבסס את הרענון של היחסים. יחסים בתוך המשפחה מושפעים תדיר ממריבות נושנות, ממקרים לא נעימים מהעבר, ממטענים שנוספו במהלך החיים וממשקעים שהצטברו במשך השנים. המעבר אל בית אבות הוא הזמנות פז להגיד: בואו נשכח את העבר ונתחיל מחדש, בואו נפתח דף חדש בכל הנוגע ליחסים בין בני המשפחה מבלי לשקוע עוד במה שקרה בעבר.

ההחלטה הזו יכולה להיות החלטה של ההורה והיא יכולה להיות החלטה של בני המשפחה האחרים. המעבר אל דיור מוגן הוא רגע שניתן להוסיף לו משמעות מהותית ולהפוך אותו למנוף. אנחנו זקוקים למנופים פעמים רבות כדי להתגבר על מכשולים ולהזיז את החיים שלנו. ניצול של רגע חשוב בחיים והפיכתו למנוף היא פעולה מאוד חזקה שיכולה להביא לתוצאות הרצויות שלפעמים כל כך קשה להשיג בחיי היום יום ובשגרה. המשפחה – ההורה והילדים כאחד – שאולי מתקשים למצוא את הדרך לשכוח את העבר ולשפר את היחסים ביניהם, צריכים להשתמש במעבר אל בית אבות כצעד ראשון בדרך חדשה שמובילה אל יחסים חדשים בתוך המשפחה.

המעבר אל בית אבות איננו מעשה קסמים שישפר באחת את היחסים בתוך המשפחה, אבל הוא בהחלט יכול להיות כוח מניע בדרך אל יחסי משפחה טובים יותר ונכונים יותר.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.