אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרמת כוסית בארגון

הרמת כוסית מקובלת בתרבות המערבית ובמקומות שאינם מערביים - הרמת כוסית גם בגרסאות שונות ומשונות. הרמת כוסית היתה תיאור של מה שעשו: הנוכחים מרימים את כוסיות או כוסות המשקה בעת אמירת הברכות ולוגמים מהן לאחר מכן. טקס הרמת הכוסית קשור פעמים רבות לאירוע חגיגי, אם כי הוא עשוי להיערך בכל עת, אפילו בין שני אנשים השותים יחדיו בנסיבות שגרתיות. הרמת כוסית נערכת פעמים רבות במהלך ארוחה, אך עשויה להתקיים גם במפגשים חברתיים הכוללים משקאות בלבד, או משקאות ומתאבנים. המקור הוא הפחד מהרעלת היריב - שהיה מקובל ביוון העתיקה. כדי להרגיע את האורחים מזג המארח את היין מכלי משותף, לגם ראשון מכוסו כדי להדגים את בטיחות השתייה, ואז הרים את כוסו כלפי האורחים, במחווה של הזמנה לשתות לבריאות. על פי אמונה רווחת אחרת, מטרת השקת הכוסות זו בזו בעת שתיית "לחיים" (בין שני אנשים) הינה ערבוב מעט מהמשקה שבשתי הכוסות - על מנת שהשותה יוכל לדעת שהאדם שמולו לא הרעיל את המשקה שבכוסו.איך אפשר להפוך את האירוע שלכם (הרמת כוסית) לאירוע טוב יותר? הרצאות ומרצים איכותיים זה פתרוןארגונים רבים עושים הרמת כוסית מחוץ למשרד באולם אירועים. אפשר בהחלט להרים את רמת האירוע על ידי הבאת הרצאה מעניינת - בנושא הכנס או אולי דווקא לא בנושא הרמת הכוסית, אלא בנושא אחר - כמו הופעת בידור. מרצה טוב לכנס, מרצים בכלל, יכול להעלות את רמת הכנס, זכירותו ואיכותו. בחירת המקום המיועד להרמת הכוסית היא חשובה, ולכן מצאו מקום טוב שאפשר לעשות את זה בו - ובמיוחד מקום שתומך לוגיסטית בהופעת אורח של מרצה. כדי להפוך את הערב לאיכותי וזכיר, ניתן וכדאי לשכור את שירותיו של מרצה בתחום שאתם מדברים עליו - או כאמור דווקא להביא מופע בידור, הרצאה מצחיקה שיכולה לסייע לכם לקדם את מטרת הרמת הכוסית וכו'. טרנד פופולארי בקרב ארגונים הוא הזמנת מרצה בנושא המסורת היהודית, אשר מסביר את משמעויות החג ומנהגיו, נותן זווית שונה ומקשר גם לעולם העסקים ולהעצמה אישית. כמובן אם מדובר בארגון עסקי - כדאי להביא משהו ב"איזור" העסקי. רבים מן הארגונים בוחרים בסדנא חווייתית או מופע לחגוג את המאורע. אין הדבר אומר שמוותרים על הברכות והנאומים, אלה נערכות בדרך כלל בתחילת האירוע ואז כדאי להביא הרצאה או סדנה חווייתית כדי להפוך את האירוע גם להפעלה וגיבוש חברתי.


אודות מחבר המאמר

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.