אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירת שוק פורקס (FOREX)

מצב האבטלה בארה"ב הגיע לשיעור הגרוע מאז שנת 1983, מה שהניע סוחרים ומשקיעי פורקס רבים לחזור ולסחור במטבע הירוק, המתפקד כמטבע עוגן בזמנים של סיכון ואי-ודאות. מספר המובטלים בארה"ב הגיע לשיעור של 10.2%, המהווה חריגה של 0.3% מן הצפי והעפיל על הסימנים של התאוששות המשק האמריקני.

 

נתונים אלה אינם עומדים בקנה אחד עם הערכות הממשל האמריקני, שסבר כי שיעור האבטלה יגיע ל-10% רק בשנת 2010, וכי חבילת הסיוע שנחתמה בחודש מרץ תגביל את שיעור האבטלה ל-8.9% בלבד.

 

עוד פורסם ביום שישי בארה"ב מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי, שירד ב-190 אלף באוקטובר - יותר מהתחזיות לגריעה של 175 אלף. הנתון הקודם עודכן לירידה של 219 אלף בספטמבר מירידה של 263 אלף והנתונים של אוגוסט וספטמבר עודכנו מעלה ב-91 אלף.

 

בחודש ינואר, המשק האמריקני איבד 741 אלף מקומות עבודה, כך שעל אף הנתון המאכזב, קצב אובדן המשרות במגזר הלא חקלאי מתמתן בהדרגה

 

במקביל, העביר בית הנבחרים בארה"ב סכום של 1.3 טריליון דולר לצורכי ביטוח בריאות לכל הציבור האמריקני. החלטה זו נחשבת על ידי רבים כבלתי אחראית, וכנטל נוסף על החוב האמריקני שהולך ומתנפח.

 

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה ביום שבת הערכה לפיה הדולר נסחר מעל שוויו ההוגן וימשיך ליפול, בין היתר משום שהוא משמש לעסקות carry trade, שבהן מהמרים המשקיעים על מרווחי ריבית. עסקות אלה גורמות לירידת הדולר, הנושא ריבית נמוכה, ביחס למטבעות אחרים שמעניקים ריבית גבוהה יותר 

נכון לסוף שבוע שעבר, עלה שערו של הדולר האמריקני ב-1.1% ביחס ליורו (1.4845), ב-0.11% ביחס לין (89.95), ב-0.24% מול הדולר הקנדי (1.0726), ירד ב-0.18% מול הפאונד (1.6611), עלה ב-0.27% ביחס לפרנק השוויצרי (1.0144) וירד ב-0.45% מול הדולר האוסטרלי (0.9229).

 

לאחר פגישת ה-G20 החל הדולר האמריקאי להיחלש כמעט מול כל המטבעות, כאשר מול היורו נחלש הדולר הירוק ביותר מאחוז. גם מול הפאונד הבריטי נחלש הדולר בשיעור דומה. היום בבוקר פורסמה הודעה שציינה כי כלכלות בריטניה, גרמניה ומדינות מובילות נוספות עדיין נמצאות בסיכון מסויים.

 

עם פירסום ההודעה החל הדולר להתחזק מאוד מול הפאונד, כאשר מול היורו ההתחזקות הינה מתונה יותר. לאור התפתחויות אלו צפוי לנו יום מסחר מעניין מאוד, עם תנודתיות גדולה.

 

קבוצת 20 המדינות המתועשות הסכימו בפגישתן להמשיך להפעיל את תוכניות התמריצים. בנוסף, כלכלנים בכירים בעולם מעריכים שהפירסומים הקרובים בכלכלות הבכירות עשויים להצביע על המשך התאוששות בכלכלה.

 

בשוק המקומי, הדולר היציג נפל ב-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.741 שקלים. בהתאם למגמה העולמית, גם במסחר בארץ נחלש מאוד הדולר מול השקל. המשך היחלשותו של המטבע האמריקאי בעולם עשויה להוביל את השקל המקומי להתחזקות נוספת.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במטבע חוץ, מניות, מסחר בחוזים עתידיים ואופציות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.