אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לקנות דירה? המדריך לקניית דירה

קניית דירה מול שכירת דירה, מה עדיף? מה משתלם יותר מבחינה כלכלית, ומה יעניק לנו ולמשפחתנו יציבות רבה ואיכות חיים טובה יותר?

כמו לדברים רבים בחיים, לכל אחת מדרכי המגורים, קניית דירה או שכירת דירה, ישנם יתרונות רבים לצד מספר לא מבוטל של חסרונות. השיקולים ברכישת דירה יכולים להיות כלכליים (דירה היא נכס מניב, רכוש שניתן להוריש לילדים), אך גם נפשיים (יציבות, חופש). לעומת זאת, ישנם אנשים שקניית דירה נשמעת להם כה מאיימת, עד כי יעדיפו להמשיך לגור בדירות שכורות ולשלם סכומים גבוהים משמעותית ממה שהיו משלמים לבנק כמשכנתה לו היו מתגברים על האימה וקונים דירה.

קניית דירה היא אכן קצת יותר מפחידה משכירת דירה. כבר בהתחלה יש לשלם כ- 10% מערך הדירה כמקדמה, ולאחר מכן, לרוב יש לקחת משכנתה ולהתחייב להחזירה לתקופה של בין 5 ל- 30 שנה. יחד עם זאת, מגורים בדירות שכורות כרוכים גם הם בהוצאות חודשיות לא מעטות, במיוחד כאשר שכר הדירה אינו מפוקח ותלוי בשיקול דעתו ומידת חמדנותו של בעל הבית. זאת בנוסף להוצאות הנובעות מהמעברים התכופים מדירה שכורה למשניה.

אם החלטתם שקניית דירה הינה האפשרות המועדפת עליכם, כדאי ללמוד על כל ההליכים הכרוכים בהחלטה זו. לשם כך, ניתן גם להיעזר בבעלי מקצוע כמו יועצי משכנתאות ועורכי דין, שיסייעו לכם בביצוע ההליכים היותר ביורקרטיים שבקניית הדירה.

חיפוש דירה לקנייה כדאי שתבצעו בעצמכם, בעזרת או בלעדי מתווכי נדל"ן. מאחר והמגורים בדירה לקנייה מתוכננים לטווח רחוק יותר מהשהייה הממוצעת בדירה להשכרה, יש להוסיף שיקולים נוספים לאלה המוכרים לכם מחיפוש דירה להשכרה. למשל, גודל הדירה ומספר החדרים שבה למקרה שמתוכננת הרחבת המשפחה, מיקום הדירה וקרבתה למוסדות חינוך בהתאם לגיל הילדים וכו'. בנוסף, כדאי להקדיש תשומת לב רבה לסביבה בה ממוקמת הדירה, אופי האוכלוסייה, השירותים העירוניים, קרבתה למקום העבודה וכדומה. כמו כן, מאחר ובמגורים בדירה בבעלותכם תידרשו לשאת בכל עלויות התיקונים, מומלץ להתעניין במצב התשתיות של הדירה (חשמל, ביוב, מים וכו'), ואף לקחת זאת בחשבון בשעת המשא ומתן עם בעלי הדירה.

גם אם נתקלתם בדירה שמוצאת חן בעיניכם ממבט ראשון, כדאי לראות אותה עוד פעם אחת לפחות, רצוי בשעה אחרת של היממה. חשוב לבדוק את מצב הדירה מבחינה משפטית כדי לא להיגרר לעימותים משפטיים או ביורקרטיים בהמשך הדרך.


אודות מחבר המאמר

דן ארטום

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.