אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ראיון עבודה, זה לא סרט!

קודם כל, יש לוודא שאתם יודעים כיצד להגיע למקום הראיון ולתכנן את משך זמן ההגעה. רצוי מאוד להביא אתכם הדפס של קורות החיים שלכם.

רצוי ללמוד על החברה: במה היא עוסקת, שמות המתחרים בתחום ואפילו, אם אפשרי, ללמוד על המראיין אותו תפגשו. בנוסף, רצוי להתכונן על ראיון העבודה ועל שאלות אופייניות החוזרות על עצמן בראיונות, כגון:

"ספר לי על עצמך" = הקפידו לדבר לעניין ולהתמקד באירועים חיובים שיכולים לספר על רמת התאמתכם לתפקיד.

"מנה תכונה שתסייע לך בביצוע התפקיד" = התמקדות בתכונות חיוביות רלוונטיות כגון: יכולת עבודה בצוות, עמידה בריבוי משימות, חשיבה חיובית וכו'.

"ציין תכונה שלילית" = זו שאלה לא פשוטה, יש לבחור תכונה שניתנת לשיפור ואינה קריטית למילוי התפקיד ולציין דרכים בהן אתם מתמודדים איתה.

יש להקפיד להגיע לפחות רבע שעה לפני הראיון ולכבות את המכשיר הנייד לפני הכניסה לראיון.

נכון ולא נכון בראיון עבודה

1.      צורת לבוש - הלבוש הינו חלק מהותי מהרושם הראשוני, שהינו קריטי בראיון עבודה. המראיין יסרוק אתכם עם כניסתכם וזוהי נקודת התחלה חשובה להתרשמותו מכם.

לא נכון: לבוש מרושל, לבוש חשוף, כפכפים, חולצות טי שירט עם הדפסים לא נאותים או צבעים עזים ולבוש מהודר בצורה מוגזמת.

נכון: הקפדה על הופעה נעימה בהתאם לתפקיד: לבוש מכובד אך לא מהודר מידי, חולצת פולו בצבעים סולידיים, חולצות חלקות, נעליים סגורות.

2.      שפת דיבור - גם אם אתם דוברי השפה, יש לקחת בחשבון כי בראיון העבודה יש להרשים את המראיין ולהקפיד על שפה נאותה אשר תשמש אתכם גם למילוי תפקידכם.

לא נכון: שימוש בסלנג, פטפטנות יתר אשר תתיש את המראיין ותקשה עליו להתרכז בפרטים החשובים או לחלופין, שתיקות ארוכות אשר ישדרו הססנות וחוסר בטחון.

נכון: שימוש נכון בשפה, הקפדה על זכר ונקבה, שימוש נכון בזמנים, דיבור במידה ובקול בטוח המשדר נינוחות ונועם.

3.      שפת גוף - שפת הגוף שלנו מעבירה מסרים בלתי מילוליים. במהלך הראיון יש לנסות ולשלוט בשפת הגוף כדי לשדר נועם, ביטחון וכנות.

לא נכון: יש להימנע מהתנהגות המשדרת לחץ וחוסר נוחות, כגון: התעסקות עם עצמים תוך כדי ראיון (נגיעה בפלאפון, עטים), שילוב ידיים, תזוזה בחוסר שקט, תנועות ידיים רחבות מידי וישיבה ברגליים פשוקות המשדרת תחושה של חוסר נימוס.

נכון: לשבת בזקיפות על הכיסא, להישיר מבט אל המראיין, להראות הקשבה ע"י הנהון. רצוי לפרוש ידיים כלפי מעלה וניתן גם להניחן על הברכיים.

4.      עיקר וטפל - בראיון העבודה אין למרואיין שליטה על משך הזמן שייערך ואין לו יכולת לדעת מהי "תוכנית הראיון".  בתשובותיכם יש להתייחס לשאלה בצורה ברורה ועניינית.

לא נכון: פרטנות יתר אשר תקשה על המראיין להבחין בפרטים החשובים והגזמה בפרטים שאף תשדר שחצנות.

נכון: התמקדות בנושאים הרלוונטיים לתפקיד, ליכולות המשמעותיות לביצוע התפקיד או להשתלבותכם בחברה. ניתן לפרט על ניסיונכם הרלוונטי, הצלחות בצבא, פעילויות התנדבותיות, השתתפות והדרכה בתנועות נוער וכו'.

לסיכום:

בכדי לעבור בשלום את ראיון העבודה יש להגיע מוכנים, להקשיב לשאלות המראיין ולהקפיד לא לקטוע את המראיין. יש לזכור, המראיינים הינם אנשי מקצוע מיומנים והם ידעו לאתר כל תגובה לא נאותה שלכם, אז הישארו מרוכזים.


אודות מחבר המאמר

מאיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.