אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית דפוס בעידן האינטרנט

מהפכת האינטרנט כך חושבים רבים חיסלה לגמרי את בית הדפוס. עד להמצאת האינטרנט המצאת הדפוס הייתה ההמצאה המשמעותיות ביותר באמצעותה אנשים יכלו לתקשר אחד עם השנייה. אודות למהפכת הדפוס אנשים יודעים קרוא וכתוב ויכולים לרכוש השכלה. עיתונים וספרים מגיעים לרבים בכל רחבי העולם וכל אחד מהם יכול לדעת בדיוק מה מתרחש בעולם דבר שלא היה  קורה, אלמלא מהפכת הדפוס וכל בית דפוס שתורם להפצה זו. בעשור האחרון האינטרנט השתלט על מהפכת הדפוס והחלו להישמע חששות בדבר העתיד של בתי דפוס. אנשים רבים שאלו, מה מקומם של בתי דפוס בעידן האינטרנט. 

ביקוש הולך וגובר לבתי דפוס

למרות מהפכת האינטרנט בישראל כך נדמה, אנשים לא ממהרים לזנוח את בתי הדפוס וזקוקים למוצרי דפוס. אנשים רבים קוראים ספרים שיוצאים לאור בבתי דפוס רבים ברחבי הארץ וכן עיתונים שגם כן מודפסים בבתי דפוס. כיום, ניתן לראות את השילוב בין האינטרנט לבין בתי דפוס שילוב של ישן מול חדש כשאנשים קוראים עיתון באמצעות גלישה באינטרנט ממכשיר הפלאפון שלהם. מדובר בהוכחה כי בתי הדפוס והאינטרנט יכולים לחיות בשלום ביחד. נדמה כי מהפכת הדפוס לא תיעלם בקרוב, אלא תמצא דרכים להתחדש. כיום כתוצאה מהקדמה והשימוש הנרחב בטכנולוגיה ניתן למצוא בתי דפוס רבים מעוצבים המאפשרים לאנשים לעצב לעצמם את המוצר, וגם בתי עסק קטנים עושים שימוש בבתי הדפוס צורך הדפסת מוצרי שיווק. 

בתי דפוס בתל אביב

תל אביב היא עיר ללא הפסקה עסקים רבים נפתחים ברחבי העיר ביניהם עיתונים חדשים וישנים שיוצאים לאור מדי יום. בתל אביב, ניתן למצוא בתי דפוס בתל אביב שאחראים על הדפסת עיתונים שונים. כל אדם אשר יחפש אפשרויות הדפסה באיזור המרכז ימצא בית דפוס בתל אביב בקלות רבה. למרות המצאת האינטרנט וחרף העובדה שאנשים יכולים לקרוא עיתון באינטרנט מבלי לצאת הבית, אנשים רבים אוהבים לקרוא עיתון בצורה הישנה. העיתון באינטרנט לא הצליח להחליף את החוויה של קריאת העיתון. אנשים רבים מגלים קושי להחליף את הדפדוף בעיתון ואת ההרגשה המיוחדת בקריאה באינטרנט שנחשב למדיום קר שאינו מתקשר לחוויות הקריאה. אולם לאינטרנט יש לא מעט דברים חיוביים כך למשל, האינטרנט הצליח להביא לעלייה בקרב המתעניינים בדברי דפוס אנשים שאוהבים ספרים יכולים להתעדכן בספרים חדשים שיצאו לאור לאחרונה ולברר בבתי הדפוס בתל אביב מתי יהיה אפשר לרכוש את הספרים.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.