אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רישום דומיין - זה ממש קל אם רק יודעים איך

הגיע הזמן שבו אתם רוצים להקים אתר אינטרנט חדש בישראל. אחד השלבים הראשונים ואולי ניתן אף לומר - קריטיים הינו רישום דומיין - כלומר קניית דומיין על שמכם. במאמר זה בכוונתנו לפרט מהם השלבים הנדרשים בתהליך רישום הדומיין על מנת שגם הדיוטות בינכם יגלו שהשד לא כל כך נורא.

השאלה הנשאלת בראשית - מה זה דומיין?

דומיין ששמו בעברית הוא גם שם מתחם היא למעשה הכתובת באותיות עבור האתר שלכם. האתר שלכם למעשה הינו למעשה שטח אכסון בכתובת מספרית מסוימת הקרויה גם כתובת IP. על מנת שהכתובת תהיה זכירה ובעלת משמעות הוחלט על אפשרות מתן שם הוא הדומיין. לא משנה אם רוצים לקנות דומיין בינלאומי או חושבים על קניית דומיין ישראלי - זה הבסיס.

כיצד בוחרים שם דומיין?

לבחירתכם. ישנם סיבות שונות לבחירת שם הדומיין. הנפוצות בינהם הם שם העסק או החברה. ניתן לראות דוגמאות לזה באלפים. לעיתים נרצה לפתוח בלוג אישי תדמיתי - אז למשל יתכן ונרצה לקרוא לבלוג בשמנו.

שם הדומיין תפוס?

שם הדומיין תפוס? זה לא חדש. לדומיין עולמי ואף לדומיין ישראלי יש מחיר וערך. לא פלא שהשמות הטובים נתפסו כבר לפני שנים. עם זאת, היום עדיין ניתן למצוא דומיינים מעניינים בהחלט. שם דומיין מעניין וקליט לדוגמא יהיה למשל דומיין בעברית בו ניתן להכניס את שם המוצר או השרות המיועד לקידום. זו הסיבה אגב מדוע אתם רואים יותר ויותר אתרים בכתיב עברי - למשל - שיפוץדירה.com לבעל עסק המקדם עיסוקים בתחום זה. זו גמובן רק דוגמא כמעט עבור כל ביטוי בעברית שנחפש נמצא בדף הראשון או השני לגוגל את הביטוי בעברית. יש לשם דומיין המכיל ביטוי בו נרצה להופיע יתרון לא קטן. נקודה למחשבה. בנוסף לדומיינים בעברית להם ניתן למצוא רשמים הן בארץ והן בחו"ל ניתן למצוא דומיינים שיש מאחוריהם מחשבה וקונספט - לאוו דווקא תחרות - דומיינים קליטים כמו dig.com או del.icio.us לא היה קשה למצוא בזמנו.

בחירת סיומת לשם הדומיין

co.il תפוס? חבל - זו הסיומת הקליטה ביותר. הסבירות כי יזכרו את הסיומת org.il נמוכה יותר. מה גם שאתרים מסחריים (commercial) מאופיינים בסיומת co.il לדומיין הישראלי. בדקו אם דומיין ה.com פנוי. במקרים רבים יתכן ובעל הדומיין לא טרח לרשום אותו. עם זאת חייבים לבדוק שאין זכויות יוצרים על השם. במידה ו-cocacola.co.il היה פנוי לא בטוח שהיינו מציעים לכם לקנות מחשש לתביעה על שימוש ב-brand name. דומיינים בעברית בעלי שם אטרקטיבי גם זמינים פחות ופחות - עם זאת ישנם דומיינים בעברית עם שמות סיומות שונות מ.com ואפשר בהחלט למצוא מציאות לעיתים.

חשבתם על דומיין? בדקו אם הוא פנוי

אתרים שונים באינטרנט המציעים אחסון ורישום דומיינים או רק רישום מציעים שדה חיפוש דומיין בו ניתן להקיש את שם הדומיין הרצוי על מנת לבחון האם הוא פנוי. באתרים מסוימים אף אפשר לקבל הצעות אלטרנטיביות לשם שהקשתם - מה שנותן רעיונות טובים שאולי לא חשבתם עליהם.

קישורים לשרות בחינת דומיין תפוס:

רעיון נוסף ומעניין הוא לחפש דומיינים למכירה. הכוונה היא לדומיינים ותיקים אשר היו בשימוש בעבר ונמכרים הן משום שבעל האתר מעוניין למכור ברווח או במקרה והדומיין התפנה לאחר שהעסק לא צלח \ נסגר או פשוט בעל העסק שכח לחדש. את העניין של חידוש הדומיין מידי שנה הזכרנו? חשוב לדעת - רישום דומיין משמעותה חכירת הדומיין לתקופה קצובה - בדרך כלל שנה, לרוב מוצעת אפשרות הקנייה אף לשנתיים ולעיתים אך ליותר. שימו לב בעת הרכישה לאפשרות רישום או חידוש אוטומטי - במידה ואתם מעוניינים בכזו.

בהצלחה ברישום דומיין חדש בישראל!


אודות מחבר המאמר

הכותב, איתן יריב, בעל אתר המספק מדריך רישום דומיין. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.