אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת דירה ותהליך שמאות מקרקעין

ענף הנדל'ן בישראל הוא אחד הענפים בעלי הפעילות הרבה ביותר מבין כל הענפים המרכזיים האחרים. אחד המאפיינים המייחדים את ענף הבנייה הוא העובדה כי כל עסקה היא עסקה בשווי של מיליוני שקלים. אולם בניגוד לענף פושר הרבה יותר בארץ – ענף הרכב בו כל עסקה שמתבצעת עוברת בדיקה יסודית על ידי מכונים מיוחדים בעלי ציוד בדיקה חדישים בטכנולוגיות מתקדמות, ענף הנדל'ן מוזנח מאוד מהבחינה הזאת. ייתכן מתיאור המצב הזה כמו שהוא נובע מהבחינה של חוסר מודעת להזדקקות לשירות כמו בדיקת דירה בענף הנדל'ן אך הוא שירות אכן חובה ואף חשוב הרבה יותר לעשות בדיקת דירה מאשר לבדוק רכב.

על פי החוק הישראלי, קבלן שבנה בית ומעמידו למכירה חייב לעמוד בתנאים מסוימים, בתקנים מסוימים של בנייה על מנת למכור את הבית. קבלן שלא עמד בתקנים אלו חייב לתקן אותם לאתר ברגע שהם התגלו. שירות שמאות מקרקעין מאפשר בדיקת דירה יסודית על כל הפריטים והתקנים הנדרשים מהקבלנים, הכנת דו'ח מסודר ובו רשימה של כל הליקויים האפשריים והגשתו לקבלן לצורך טיפול מיידי.

קבלן הוא לא חברה ללא פיקוח בניגוד למה שחושבים, לא ניתן להיות קבלן בישראל ללא אישור רשמי של המדינה. לכן קבלן שלא עומד בדרישות המחמירות ביותר שמציבה לו המדינה והתגלו במהלך בדיקת דירה תקלות שלא טופלו על ידו או שהוא מסרב לטפל בתקלות שנמצאו בדו'ח של בדיקת דירה מסכן את הרישיון קבלן שלו וצפוי לעונשים ולתביעה אזרחית בה יאלץ לשלם גם הוצאות משפט ופיצויים.

ברוב רובם המוחלט של המקרים ביקורת מבנים ובביצוע בדיקת בית היא נוהל מסודר אצל קבלנים והם מצפים לו. הקבלן הוא לא האיש הכי פרפקציוניסט ולכן סביר להניח שישנם ליקויים פה ושם- הוא לא יהסס להודות, למען ההגינות, הגיוני מאוד שבבניין שלם יהיו ליקויים כלשהם, ואף לא ייתכן ממש אחרת אבל יש להזמין בדיקת דירה בצורה מסודרת להכין את כל התקלות ולצפות לטיפול מהיר ויסודי.

הזנחה ואי הזמנה של שירות מקצועי מסוג עשויה לעלות אלפי ועשרות אלפי שקלים בשנים שלאחר מכן כאשר הבעיות יחריפו ותאלצו לשאת בהוצאות בעצמכם, למרות שאלו החלו כבר מייד בתום הבנייה


אודות מחבר המאמר

חברת בדק בית , פיקוח בניה וביצוע שמאות מקרקעין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.