אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרט הדרכה ובטיחות

 

סרט הדרכה ובטיחות

חברות ועסקים גדולים המעסיקים מספר רב של עובדים נצרכים לא אחת להפיק סרטי הדרכה וסרטי בטיחות לעובדיהם. סרטים אלו יכולים לשרת הדרכת עובדים חדשים על תפעול מיכון מיוחד, עבודה עם חומרים מסוכנים, נהלי בטיחות ורענון הדרכה לעובדים ותיקים. כמו כן יש צורך, בחברות בהן אותו מיכון מיוחד הוא בר סיכון להפיק גם סרט בטיחות המדגיש את הסכנות הטמונות בהפעלת אותו מיכון אם מחוץ לעסק ואם בשוטף במהלך פעילות ספציפית באתר החברה. דוגמאות לא חסר: מפעלים המתעסקים עם חומרים רעילים, מיכון מכני כבד, סכנות החלקה, עבודה בגובה ואפשרויות פציעה רבות בעסקים מסוימים מחייבים הדרכה והכוונה לתפעול נכון ובטיחות. סרט הוא הדרך האפקטיבית והמעניינת ביותר על מנת להעביר ולהטמיע מידע ונורמות התנהגות שייעלו את העבודה וישמרו על ביטחונם האישי של העובדים. מחקרים מדעיים רבים כבר הוכיחו שהשילוב בין תמונה וסאונד בתוכן וידאו בצורה מתוסרטת, מתוכננת ומעניינת מניב את התוצאות הטובות ביותר בקליטת המידע.

חברות רבות עדיין משתמשות בספרי הדרכה או בהדרכות פרונטליות של מדריכי מוצר ומדריכי בטיחות, לרוב הרצאות אלו אינן אפקטיביות בגלל אורכן הרב (מה שניתן להעביר בסרט בן שתי דקות, יחייב הרצאה של לפחות חצי שעה) וגם רמת הקלט של העובדים אינו אפקטיבי. מעבר לכך הפסד זמן העבודה של העובדים הרבים הנוכחים בהדרכות עולה כסף רב לבית העסק.

את סרטי ההדרכה והבטיחות ניתן להקרין במקומות רבים בבית העסק, בחדר האוכל, בדיוור ישיר לעובדים לתיבות המייל שלהם ובאתר החברה, כך הם נגישים בכל עת לעובדים וכפי שציינתי אורכם מינימלי אך יעילותם מקסימלית.

דרך זו תאפשר העברת התכנים להדרכה ובטיחות בצורה ממוקדת ומעניינת ולאחר מכן תהיה יכולת אמיתית לשלב מבחן או דיון על המידע המועבר בסרטון לאחר שההטמעה הראשונית של המידע התרחשה.

החשיבות בייעול תהליכי העבודה בחברות גדולות, קליטת עובדים חדשים, הדרכה ופיתוח תכנים לעובדים קיימים וכמובן בטיחות העובדים במתחם העסק היא מובנת לכל ובעשור האחרון אנו צופים בסרטי הדרכה ובטיחות בכמעט כל הארגונים והחברות הגדולות במשק. עם התקדמות הטכנולוגיה ונגישותה היכולת ליצור סרטים איכותיים, מקצועיים בשילוב עם שחקנים מקצועיים ואף מוכרים נעשתה קלה ונגישה יותר.

היכולת לייעל את התהליכים הללו באמצעות סרטוני הדרכה ובטיחות היא מוכחת. היעילות בעברת תכנים באמצעות סרטון הוכחה כיעילה עשרות מונים מכל דרך אחרת בין אם היא חומר טקסטואלי, הדרכות אנושיות או מצגות.

פאזל מדיה- הפקת סרטי תדמית-  החלק האחרון להצלחה.

 


אודות מחבר המאמר

דויד דזאנאשוילי הינו שותף ומפיק ראשי בחברת פאזל מדיה המתמחה בהפקת סרטי תדמית, פרסומות אינטראקטיב, הפקת סרטי תערוכה, סרטי מוצר, סרטי הדרכה ובטיחות, סרטי חברה וסרטים ויראלים לרשת. אנו מתמחים בהפקות משולבות אנימציה ותלת מימד באיכות HD כסטנדרט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.