אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה בעצם דפוס?

 

דפוס

אם נעצור רגע ונחשוב אנחנו מוקפים בדפוס כמעט בכל רגע ביום שלנו. הרי לכל מקום שנלך אם לזה לעבודה, אם זה למסעדה, ואם זה ללימודים אנחנו נמצא את עצמינו משתמשים בדפים מודפסים שבאים להעביר לנו תוכן או מסר מסויים. היום בשנות האלפיים לדפוס יש אין סוף שימושים אם זה לפירסום אם זה לשיווק אם זה להעברת אינפורמציה בין אנשים ואם זה סתם אמצעי דקורטיבי יפה. הדפוס נותן לנו את האפשרות להפצה רחבה ולתקשורת המונים.

נסו לעצור רגע ולחשוב איך זה היה פעם לפני המהפכה התעשייתית שלא היה דפוס, וכל העברת המידע על ידי דף הייתה צריכה להיעשות על ידי האדם בעבודת יד. נשמע מטורף. ספרים נכתבו, מודעות יצאו, אבל הכל קרה במעגל מאוד מצומצם ובאצעים דלים. אם ננסה לדמיין את העולם היום מתפקד בצור הזאת הרי נכנס לדיסונס בלתי פתור ולסימני שאלה גדולים. הדפוס פתח בפני האדם דלתות ואפשרויות בליתי נגמרות.  הכח של הדפוס הוא במהירות שלו ובהפצה שלו. הדפוס נותן לנו את היכולת לגרום למיליוני אנשים להכיר אותנו, לקרוא עלינו ולראות אותנו. לכן ניתן לומר בצורה מובהקת שדפוס היום הוא תנאי מחייב לקיומה של תקשורת אנושית. כאשר מדובר בדפוס יש לדעת להשתמש בו בחוכמה ולגרום לו לשרת את המטרות שלנו. קיימות אין סוף אפשרויות שניתן ליצור באפשרות דפוס ויש רק לשאול את השאלה מה אנחנו רוצים או מה אנחנו צריכים.  

כאשר מדור בעסקים דפוס הוא אמצעי להשיג מטרות שיווקיות ופרסומיות. באמצעות דפוס בעל עסק יכול להכין כרטיסי ביקור, מגנטים, חוברות, פליירים, הזמנות וזאת רק ההתחלה. היכולת להדפיס את עצמך על נייר ולהפיץ זאת לרבים היא הבסיס של כל עסק. לכן עבודה עם דפוס הוא תנאי מחייב להצלחה בעסקים.

היכולת העיצובית שגלומה בדפוס הופכת אותו לנושא מהנה ומשעשע. כאשר אנחנו ניגשים לדף הוא חלק ולבן וביכולתינו ליצור עליו את כל מה שחפץ ליבינו. כאשר מדובר בעיצוב ניתן להישתמש בכל צבע או בכל צורה שברצוננו להעלות על הדף על מנת להביע את שעל רוחנו. גם הטקסטים והמלל שעולים על הדף הוא כלי שניסוחו בידינו, ולכן המשחק בו הוא בלתי ניגמר. כאשר משתמשים בדפוס קיימת הנאה ביצירה של יש מאין. עיצוב הדפוס נותן לכל המשתמשים בו במה להעלות על הדף את שעל רוחם ולגרום לדפוס לשרת את צריכנו. עיצוב הדפוס יכול להביע רגש- שמחה או עצב, ויכול לשדר הרגשה של כח ועוצמה. כאשר אנחנו מעצבים דפים לדפוס אנחנו בעצם מעצבים את עצמינו בין אם זה הכרטיס ביקור או המגנט הקטן ביותר ובין אם זה חוברת עברה או פוסטרים ענקיים. לכן כאשר משתמשים בדפוס כדאי לעצור ולהנות ממנו. עיצוב דפוס הוא חוויה.

 


אודות מחבר המאמר

אייל גבאי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.