אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מי מפחד מהשתלות שיניים - טיפולים בסדציה

 

טיפולים בסדציה

טיפול שיניים בסדציהמטופלים רבים המגיעים לטיפול שיניים הכוללים פעולה כירורגית, נמצאים בחרדה ובחשש מהטיפול הצפוי להם.לכל אותם מטופלים אנו מציעים שתי אלטרנטיבות המאפשרות לעבור את הטיפול בהרבה פחות מתח ופחד: טשטוש או הרדמה.1. סדציה קלה (טשטוש) הסדציה, בניגוד להרדמה כללית, משאירה את המטופל בהכרה מלאה אך גורמת לערפול חושים קל המאפשר לו לעבור את הטיפול במצב נינוח ורגוע. סף הכאב והחרדה הוא נמוך ביותר וברוב המקרים הסדציה הקלה היא פתרון אידיאלי לעבור את הטיפול המפחיד בנינוחות ובקלות.

2. הרדמה כללית טיפול בהרדמה כללית מחייב מעורבותו של רופא מרדים. בשיטה זו המטופל יהיה רדום לגמרי בכל מהלך הטיפול ולא ירגיש דבר עד להתעוררותו בסיום הטיפול.

 

על השתלות שיניים

השתלות שיניים מתבצעות כאשר מגיעים למצב של חוסר שיניים.שתלים דנטליים הפכו בשנים האחרונות למבוקשים ומקובלים מאוד ברפואה המודרנית. להשתלות שיניים יתרונות רבים: הטיפול עצמו אינו כואב, שעורי ההצלחה גבוהים ביותר ומגיעים ליותר מ-95%, השתלים תורמים לאיכות חיים טובה של המטופל בהשוואה לאופציות האחרות (תותבות וכו'), הם עמידים לטווח ארוך מאוד ובעיקר, מההיבט האסתטי: כמעט שלא ניתן להבדיל בינם לבין שן טבעית.

מה מומלץ לעשות לפני הטיפול?

1. יש לבצע צילום .C.T המאפשר לרופא המטפל לאבחן את ממדי העצם ואיכותה והאם יש מספיק מקום לשתל.2. יש להקפיד על היגיינת הפה ושטיפות פה למניעת זיהומים ולריפוי מהיר של האזור המטופל.

למי מתאים השתלים?

השתלים מתאימים כמעט לכל אדם ובכל גיל.

מהו שתל דנטלי?השתל הוא גוף מתכתי קטן דמוי בורג העשוי ממתכת אצילה בשם טיטניום. השתל מוחדר לתוך עצם הלסת על מנת לשמש תחליף לשורש של השן. לאחר תקופת המתנה, הנמשכת כחודשיים ומאפשרת את קליטת השתל בעצם, מורכב עליו מבנה המאפשר לבנות עליו כתר (בצורת שן) או גשר (כמה שיניים יחד). ניתן גם להשתמש בשתל כדי לתמוך ולייצב תותבת.שלבי הטיפול:השתלה דנטלית מתחלקת לשני שלבים רפואיים:1. השלב הכירורגי א. ההשתלהב. חשיפת השתל 2. שלב השיקום הפרותטי ג. הרכבת המבנה ד. הכנת השיקום הפרותטי (חיבור השיניים)

סוגי השיקום הפרותטיא. כתר: במקרה של חוסר שן בודדת.ב. גשר: כשחסרות מספר שיניים. הגשר מורכב על מספר שתלים.ג. תותבות על מסילה: בלסת מחוסרת שיניים, עם 2-4 שתלים.ד. תותבת על חיבורים כדוריים: בלסת מחוסרת שיניים עם 2-4 שתלים.ה. גשר מוברג/מודבק: בלסת מחוסרת שיניים שהוכנסו בה 6 שתלים ויותר. מהם התנאים האידיאליים להצלחת השתל?1. בריאותו התקינה של המטופל2. עצם לסת בעלת מבנה וגודל מתאימים להשתלה3. חניכיים בריאות4. טיפול אצל רופא מומחה לכירורגיית פה ולסת5. שמירה על היגיינת הפה למניעת זיהומים6. ביקורת אצל המטפל בסיום הטיפול


אודות מחבר המאמר

ד"ר שלומי דבורי נולד בשנת 1963 בפתח-תקווה.ב-1997 סיים את לימודי רפואת השיניים באוניברסיטת תל-אביב וביוני 1999 הוענק לו התואר "דוקטור לרפואת שיניים".בין השנים 1997-2002 עבד ד"ר דבורי כרופא שיניים כללי במרפאות של קופת חולים כללית וכן במרפאות פרטיות.בנובמבר 2002 החל התמחות במחלקה לכירורגית פה ולסתות בבית החולים תל -השומר במהלכה עבר רוטציה במחלקות הרדמה, טיפול נמרץ, כירורגיה כללית, פלסטיקה, אף אוזן וגרון ופתולוגיה אוראלית. ד"ר דבורי סיים את ההתמחות בפברואר 2008 וקיבל את התואר "רופא מומחה".מאז עוסק בניתוחי פה ולסת, השתלות דנטליות, השתלות עצם, הרמות סינוס, עקירות מורכבות וניתוחים בהרדמה כללית במרפאות מומחים בת"א, בבי"ח 'אסותא' ובמרפאתו הפרטית בכפר- סבא.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.