אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לפני ואחרי ניתוח הרמת חזה

 

אם אתן שוקלות לעבור ניתוח הרמת חזה, חשוב שתדעו כמה שיותר על הניתוח מראש. איך יש להתכונן לניתוח? מה אסור לעשות, ועל מה חשוב להקפיד? איך תחושו לאחר הניתוח וממה תצטרכו להימנע? חלק מההכנה מראש לניתוח הרמת חזה, הוא לדעת למה לצפות ודרך כך להיות מוכנים יותר. בכתבה זו נמנה מספר הנחיות מרכזיות שיש להקפיד עליהן לפני ניתוח הרמת חזה ואחריו.

לפני הניתוח

לפני ניתוח הרמת חזה חשוב שתדברי בפתיחות גמורה עם המנתח הפלסטי. תעלי בפניו חששות, תשאלי לגבי הסיבוכים ותספרי על כל מחלה שהייתה לך לאחרונה, ועל תרופות וויטמינים שאת לוקחת. יש לפעול לפי הוראותיו לגבי המשך נטילת התרופות. בנוסף, תצטרכי לעבור בדיקות הכנה כגון ממוגרפיה ובדיקת דם.

אסור לעשן במהלך החודש שקודם לניתוח הרמת חזה. כעשרה ימים לפני הניתוח יש להפחית ככל האפשר בשתיית אלכוהול, ולהפסיק ליטול תרופות המשפיעות על קרישת הדם, כגון אספירין. (חשוב להתייעץ עם רופא לגבי הפסקת נטילת התרופות). במהלך השבועיים שלפני הניתוח, אסור לחשוף את החזה לשמש. יש לציין שגם כחודש לאחר הניתוח, צריך יהיה להגן על אזור החזה מפני חשיפה לשמש. לניתוח עצמו יש להגיע לאחר צום של 8 שעות.

אחרי הניתוח

לאחר ניתוח הרמת חזה את עשויה לסבול מכאבים, נפיחות ושטפי דם באזור. בדרך כלל הנפיחות מתעצמת במשך השבוע שלאחר הניתוח, אך לאחר מכן כל התופעות הללו נעלמות בהדרגה בדרך כלל. יש לקחת בחשבון שהצורה הסופית של השדיים מתקבלת רק כ- 3 חודשים לאחר הניתוח, כך שיש להתאזר בסבלנות.

אחרי הניתוח חשוב שלא להפעיל לחץ על החזה, ועל כן אסור לישון על הבטן במשך זמן מה. במהלך הלילה הראשון שלאחר הניתוח, מומלץ לישון על הגב עם ראש מוגבה (לשים 2 כריות מתחת לראש).

מה לגבי תקופת ההחלמה והחזרה לפעילות? זה תלוי בסוג הניתוח שעברת. לעתים קרובות משלבים בין ניתוח הרמת חזה לניתוח הגדלת/הקטנת חזה. במקרה של ניתוח משולב, תקופת ההחלמה ארוכה יותר והכאבים קשים יותר. בהתאם, גם החזרה לפעילות היא איטית יותר. אם מדובר בניתוח הרמת חזה בלבד, אז בדרך כלל ניתן לחזור לפעילות יומיומית מהר יחסית. עם זאת, לגבי חזרה לפעילות מאומצת יש להתייעץ עם הרופא ולהקפיד לעשות זאת בהדרגתיות.


אודות מחבר המאמר

ניתוחים פלסטייםhttp://www.estetic.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.