אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שערים חשמליים ותכנון אדריכלי

 

כידוע לכול קיימים תקני בטיחות לשערים חשמליים, לא פעם תקני בטיחות לשערים חשמליים יוצרים התנגשות עם התכנון האדריכלי של השער חשמלי. חשוב שתדעו כי שערים חשמליים מוכרחים להיות מותקנים לפי תו-תקן והאמת שניתן להתאים כול שער חשמלי גם עם דוגמאות מיוחדות לתקנים החדשים, אז איך קורה לא פעם שקיימים מחלוקות בין המתכנן ויצרן השערים חשמליים? פשוט מאוד, כדאי שתדעו כי קיימים כמה דגשים עליהם חובה להקפיד ביצור והתקנת שערים חשמליים.

ראשית שער תקני הוא שער אשר לא קיימת בו אפשרות להילכדות בכול דרך שהיא בעת תנועת השער במהלך פתיחה וסגירה. הילכדות יכולה להיות בין הכנף הנעה לבין הגשר התומך את השער, הילכדות יכולה להיות בין הכנף הנעה ובין הגדר הקבועה, הילכדות יכולה להיות גם בחלקו האחורי של השער החשמלי ולכן תכנון אדריכלי לשער חשמלי מסוג מסורג יוצר בעיתיות מסוימת המצריכה את מתקין השער להתקין יותר אמצעי בטיחות. יותר אמצעי בטיחות מגדילים את הסיכויים ליותר תקלות המצריכות ביקור טכנאי בשטח בתדירות גבוהה מהרגיל ואשר על כן מומלץ להתייעץ עם חברה המומחית בתכנון ויצור שערים חשמליים.למבקשים ניתן לקבל יעוץ טכני חינם.

חברות שערים איכותיות מודעות לתקני הבטיחות ואשר על כך יכולות חברות אלו להמליץ ללקוחות, באיזה סוג שער חשמלי ואיזו דוגמה ניתן לשלב בלי לפגום ביופיו האדריכלי של השער חשמלי. מתקינים סף בטיחות לשער נגרר גם   על הכנף הנעה ונסגרת לתוך המשקוף הנגדי ועל כן חשוב לתכנן את עומקו של המשקוף כך שלא יראה הסף בטיחות. לצוך הידיעה, סף בטיחות הוא פס גומי בתוכו קיים כבל מתוח, בעת נגיעה בסף גומי, כבל המתיחה נמתח וסוגר מעגל חשמלי המשפיע ישירות על הפיקוד חשמלי השולט במנוע השער. בשער כנפיים צריך להתקין סף בטיחות בין הכנפיים הנפגשות במצב סגור. המומלץ ביותר וזה גם הטוב ביותר להשאיר מרווח של 9 ס"מ בין הכנפיים במצב סגור  וכך תתקבל הגנה מקסימאלית אשר תמנע הילכדות בין הכנפיים. יש להתקין גם עיניות מיגון בקו האחורי של השער במרחב שבין כנף השער במצב פתוח ולבין הקיר כדי למנוע הילכדות שערים חשמליים.

 

 


אודות מחבר המאמר

הראל אשד,מנכ"ל שערים בע"מ מקבוצת מנופי אבי מומחה בתחום דלתות אוטומטיות, שערים חשמליים, שירות לשערים חשמליים, מחסומים חשמליים – מחסום זרוע, מחסום חניה ועוד.

לפרטים נוספים טלפון: 03-6545000

לקריאת מאמרים נוספים של הראל אשד כנסו לבלוג של שערים (אב שער)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.