אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היום השמיני לחג סוכות-שמחת תורה

 

הושענא רבה - ביום השביעי של חג הסוכות, מתפללים על שפע של מים ועל שנה חקלאית טובה. כשבית המקדש היה קיים, היו נוהגים להקיף את המזבח כשערבות בידיהם והיו אומרים: "אנא ה' הושיעה נא, אנא ה' הצליחה נא".

 

כשחרב בית המקדש עבר המנהג לבית הכנסת. המתפללים מקיפים את הבימה באתרוגם ולולבים בידיהם ואומרים פיוטים הנקראים "הושענות".

 

בתפילה מורגש היטב, שהמבקשים היו אנשי אדמה, חקלאים מדורי דורות ושכל דאגתם אלה הם פגעי הטבע, מחלות צמחים, חרקים וכו'.

 

שמיני עצרת - זהו היום השמיני שלאחר שבעת ימי החג. בארץ ישראל הוא גם יום שמחת תורה, ובגלויות -  שמחת תורה היום שלאחריו ככתוב "ביום השמיני עצרת תהיה לכם" .

 

שמחת תורה - החל מן המאה העשירית הנהיגו חג מיוחד – "שמחת תורה" - לכבוד סיום הקריאה של כל חמשת חומשי התורה, הנמשכת כל השנה. בו ביום קוראים את הפרשה האחרונה של התורה מתחילים שוב לקרוא בפרשה הראשונה.

אחד ה"קרואים" מתכבד לסיים את ספר התורה והוא קורא את פרשת "וזאת הברכה". הקורא נקרא "חתן התורה, אחריו עולה לתורה הקורא את פרשת "בראשית". הקורא נקרא "חתן בראשית". כך מסמלת הקריאה הבלתי פוסקת בתורה את אפסיות הזמן החולף, זמנים ומשטרים מתחלפים, כמו עונות השנה ולעומתם התורה הנצחית שלעולם עומדת.

 

ביום "שמחת תורה" מתכבדים כל הנוכחים ב"עליות". אף נערים וילדים עולים יחד על הבימה, ואחד המבוגרים מכסה אותם בטליתו והם קוראים יחד עמו את פרשת "המלך הגואל".

 

ביום זה נוהגים להוציא את כל ספרי התורה שבבית הכנסת וכל המחזיקים אותם מקיפים בשירה ובשמחה את הבמה.

 

במרוצת הימים הפך יום "שמחת תורה" לחג עממי המקיף את כל חלקי העם. ההקפות, שלפני זה התרכזו בבית הכנסת, יוצאות עתה לרחובות העיר, לכיכר הגדולה, כשבראש התהלוכה צועד ראש העיר או רב מכובד. תזמורות מלוות את ההקפות בזמירות עליזות. מבוגרים רוקדים, כמו צעירים, כשספרי תורה בידיהם. גם הילדים הקטנים שותפים לשמחת מצווה זו. בידיהם דגלים צבעוניים ובראשם תקועים תפוחים עם נרות דולקים.

 במסגרת אירועי סוכות 2011 ברחבי הארץ נחגגים אירועים רבים המשלבים פעילויות לילדים בסוכות בנושאים שונים בסוכות בנות ימינו

 סוכות 2011 במיני ישראל-אורחים מיוחדים יבואו לבקר וגם אתם מוזמנים!

 


אודות מחבר המאמר

 SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.