אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיחזור פסולת פלסטיק ביתית בשילוב עיסת נייר

לכל אחד מאתנו מצטברת בביתו ערימה של בקבוקי פלסטיק, פחיות, קופסאות פלסטיק ועוד כל מיני חפצים שיצאו משימוש, המגדילים מאד את נפח האשפה ואת רגשי האשמה של כל אחד מאתנו על זיהום כדור הארץ. אז למה לא לתת להם עוד סיבוב בעולם ולהפוך אותם לחפצים שימושיים, שיחזיקו מעמד שנים רבות וישמחו את לבנו?

אפשר להפוך קופסת גלידה ריקה (ושטופה, כמובן...) לקערה שימושית, קופסת שוקו לקופת חיסכון, או מיכל של חומר ניקוי לחלונות לפסל דרקון או סוס חמוד.

רחלי חרון, אמנית המיחזור בעזרת עיסת נייר, מסבירה כיצד ניתן לבצע את המשימה באמצעים ביתיים לגמרי:

כל מה שצריך הוא ערימה של עיתונים ישנים, שנערמים לכולנו בבית, קצת דבק פלסטי וקצת נייר טואלט.

 דרך העבודה היא כזאת: קודם מחליטים מה רוצים ליצור מהקופסה או המיכל שבחרנו. (כמובן שיש לשטוף אותם קודם...). אפשר להדביק אזניים מקרטון בשלב זה, (בעזרת מסקינג טייפ או סלוטייפ עבה) וגם להוסיף אף, זנב או כל דבר שנרצה שיבלוט, בעזרת נייר טואלט טבול בדבק פלסטי מעורבב במים.

לאחר מכן, קורעים פיסות נייר קטנות מנייר עיתון, טובלים אותן בדבק פלסטי מעורבב במים, ומדביקים על האובייקט כשלוש שכבות, כמה שיותר חלקות ונטולות קמטים. מי שרוצה גימור ממש חלק, יכול להוסיף גם כמה שכבות של נייר יותר עדין, כמו של ספר טלפונים, ולסיום ממש יפה, שכבה או שתיים של נייר משי (כמו זה שנמצא בתוך קופסאות נעליים).

לאחר ייבוש של כמה ימים, רצוי לצבוע את העבודה בג'סו, שזה חומר שאוטם סדקים שאולי עוד נשארו, אבל לא חייבים. השלב הבא הוא צביעת העבודה בצבעי אקריליק. לאחר ייבוש הצבע, אפשר להדביק כפתורים, עיניים זזות, שיער מצמר, להוסיף עגילים, שרשראות וכל דבר שעולה בדעתכם.

מי שרוצה, יכול לצבוע את עבודתו בלכה לעץ על בסיס מים, שתגן על העבודה ותתן לה ברק.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

רחלי חרון, אמנית מיחזור בעזרת עיסת נייר, בעלת חנות/גלריה לאמנות מקומית ידידותית לסביבה במושב לימן.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.