אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול סיעודי - מצב זמני או כרוני?

אדם, אשר אינו יכול לדאוג לסיפוק צרכיו היומיומיים, הבסיסיים ולמעשה תלוי בעזרה תמידית מן הסובבים אותו, מוגדר כדורש טיפול סיעודי. ישנן רמות שונות של תלות, אך גם המקרים הקלים ביותר, הנכללים בהגדרה זו, אינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי, ללא סיוע והשגחה. אנשים בכל גיל עלולים להגיע למצב פיזי ו/או נפשי, המצריך טיפול סיעודי, אשר מקורו פעמים רבות במחלה או טיפול פולשני כגון ניתוח, המחייב תקופת התאוששות ושיקום ארוכה.

למרבה הצער, עם עליית גיל המטופלים גדלה לא רק שכיחות הצורך בסיעוד, אלא אף משך הזמן בו הוא נדרש. גוף האדם הוא מכונה עדינה ומורכבת, אשר השנים משאירות בה אותות ברורים וכואבים. אדם במלוא אונו מגיב באופן שונה לחלוטין לטראומות גופניות מאדם בשלהי חייו, מאחר ומערכות גופו אינן יכולות להתמודד עם הבעיה באותה הצלחה. יחד עם זאת, אין הכרח כי אותו אדם ימצא עצמו נזקק לנצח; ורבים, גם בין בני גיל הזהב, עוברים בהצלחה תקופות קשות מבחינה גופנית וחוזרים לכושר מלא או חלקי; כזה המאפשר להם להמשיך ולחיות חיים מלאים ועצמאיים.

בתי החלמה, כשמם כן הם. אלו מוסדות רפואיים, אשר מטרתם לעזור לחולה להשתקם, להחלים ולחזור לאורח חיים פעיל. אין בתי החלמה דומים לבתי אבות, בראש ובראשונה משום שהם מהווים מקום מפלט זמני ולא בית קבע. אלו הם בתי מרפא, המציעים את מלוא הסיוע הרפואי, הדרוש לו לחולה על מנת להבריא, כמו גם מגוון מקיף של כל השירותים הנלווים, הניתנים לחולים סיעודיים, ביניהם האכלה, רחצה, פיזיותרפיה, ביצוע מטלות משק בית וכמובן פעילויות חברתיות ותרבותיות, לאלו הנמצאים בשלבים מתקדמים של הבראה.

מרכז החלמה אינו מיועד בהכרח לאוכלוסיה מבוגרת; כיום, בצמוד כמעט לכל אחד מבתי החולים הגדולים המדינה, שוכן מרכז החלמה לנשים לאחר לידה, בו ניתנים שירותים רפואיים לאם ולתינוק ולצידם יעוץ הנקה, יעוץ הורי והרבה עזרה מעשית בדמות מטפלות, המאפשרות לאם הטריה מנוחה. מוסדות אלו, מחליפים את הסביבה הביתית, שעלולה להיות תובענית ולהפריע לתהליך השיקום, בסביבה מפנקת ותומכת במיוחד, בה כל שהאדם נדרש לעשות הוא להתרכז בתהליך הריפוי.

מרבית המוסדות, שתוארו להלן, נמצאים בבעלות פרטית ונוסדו מתוך שיקולים מסחריים. הם דומים למלונות יוקרה להם נתווספו שירותים מיוחדים והם מציעים ללקוחותיהם שפע מותרות, גירויים ושלווה. כמובן שהשהייה במרכזים אלו אינה מן הזולות, אך עבור רבים מביננו, שידם אינה משגת שיקום ברמת חמישה כוכבים, קיימים גם בתי החלמה צנועים יותר ואף כאלו, שמופעלים על ידי המדינה, אשר אף כי מזכירים הם בתי חולים, יותר מאשר אתרי נופש, הטיפול הרפואי והסיעודי הניתן בהם עונה על כל צרכי החולה, בכדי שיוכל לחזור לתפקוד תקין.


אודות מחבר המאמר

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה בפיתוח תוכנה ופיתוח מערכות מידע. בנוסף לכך פרוג4ביז מספק מגוון פתרונות אינטרנט: אפיון ופיתוח תוכנות ואפליקציות , מערכת לניהול תוכן ובניית אתרים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.