אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דברים שרצית לדעת על ביטוח רכב ולא היה לך את מי לשאול

כמעט כולנו נוהגים וכמעט כולנו יודעים שיש ביטוחים שחייבים לעשות כדי לנהוג. מעטים מאיתנו יודעים למה צריך כל אחד מהביטוחים ומה הן הזכויות והחובות השונות שלנו כמבוטחים. אילו סוגי ביטוח רכב יש, למה טוב כל ביטוח רכב ומתי כדאי לעשות ביטוח רכב כזה. אספנו בשבילכם מידע על ביטוח רכב לשירותכם. 

הרעיון של ביטוח

אף אחד מאיתנו לא אוהב לחשוב על הדברים הלא נעימים שעלולים לקרות. כל פעם שאנחנו נכנסים לרכב, אנחנו יודעים שעלולה להיות לנו תאונה. ספק אם מי מאיתנו מקדיש זמן לחשוב על הסיכונים והמשמעויות של הסיכונים האלה. עוד יותר ספק אם מישהו מאיתנו בכלל חושב איך בקלות ובין רגע החיים יכולים לעבור משגרה למצב אחר לחלוטין ששום דבר בו איננו מובן מאליו: מהדברים הקטנים ועד הבריאות. אף אחד מאיתנו לא מעז לחשוב על הדברים האלה, אבל זה לא אומר שלא כדאי לתת לכך את הדעת.

ביטוח נועד למי שלא אוהב סיכונים. הביטוח לא יכול למנוע תאונות אולם הוא יכול להבטיח שבמקרה הצורך תקבלו פיצוי אשר יכסה את ההוצאות שלכם. פיצויים, בישראל, הם בדרך כלל סכום שניתן לאדם כדי לעזור לו להחזיר את המצב למה שהיה קודם לכן – ובשפה משפטית יותר "פיצויי השבה". השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמנו היא מאיפה הכסף מגיע. חברות ביטוח הן עסק כלכלי אשר תכליתו להרוויח. אם הן נאצלות להוציא סכומים גדולים ולבטח אנשים בתפקידים שונים, הרי שהן לא יכולות להרוויח. חברות הביטוח עושות חישוב בין עלות הביטוח והוצאות הסוג המסוים של הביטוח, כך שגם לאחר ההורדות והניכויים שהם עלולות להיות חייבים בהם – חברות הביטוח עדיין תוכלנה להרוויח.

בסופו של דבר נוצר מצב בו החברות אוספות רווח, אשר ממנו נלקחים גם הפיצויים המוענקים לאנשים מדי שנה. בעצם, חברות הביטוח לוקחות מכולם ונותנות למי שצריך. במקום שהנזק ייפול על אדם אחד, חברות הביטוח מפזרות את הנזק שנגרם על פני הרבה מאוד אנשים.

סוגים של ביטוח רכב שיש

התחלנו להזכיר קודם שישנם ביטוחים שהם חובה וביטוחים שאינם חובה. ביטוח חובה, הוא ביטוח אשר כל אדם המעוניין לנהוג חייב לרכוש. ביטוח חובה, לא מכסה על כל סוגי הנזק אלא רק על נזקי גוף: שלכם ושל אחרים. כך למשל אם נהג פוגע בהולך רגל, ביטוח חובה יכסה את נזקי הגוף שנגרמו למי מהמעורבים: הנהג וגם הולך הרגל. ביטוח רכב מתחיל בביטוח חובה. נזקי גוף הם סוג הנזקים היקר יותר שיש.

סוג נוסף של ביטוח רכב הוא ביטוח מקיף. ביטוח רכב מקיף נועד לכסות את כל שאר הנזקים והסכנות שביטוח חובה (וביטוח צד ג') לא מכסים מפניהם. ביטוח רכב מקיף יכסה אותנו, בהתאם לפוליסה, במקרים של גניבה, פגיעה שנגרמה לרכב במקרים בהם אין ממי לדרוש את הפיצוי.

סוג הביטוח האחרון הוא ביטוח רכב צד ג', אשר נועד לכסות על נזקים הנגרמים לאנשים אחרים. ביטוח רכב צד ג' יכסה אותנו במקרים בהם הרכב שלנו פגע או גרם נזק לרכב אחר או לכל רכוש אחר. ביטוח רכב כזה כמובן מכסה רק נזקי רכוש. 


אודות מחבר המאמר

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה ודרכים יעילות לחסוך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.