אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח הגדלת חזה - התהליך והסיכונים

הגדלת חזה היא ניתוח שנשים רבות חושבות עליו במהלך חייהן. זה קשור בעיסוק בהגדרת הנשיות של הנשים השונות שלעיתים מרגישות שחסר להן משהו. לפי תפישה רווחת בקרב ציבור הנשים, חזה הוא אחד האיברים המסמלים באופן המובהק ביותר את הנשיות. אולי מכאן נובעת הפופולאריות של ניתוחי הגדלת חזה בקרב נשים. לעיתים אישה לא מרוצה מאחד מחלקי גופה, והרגשה זו מערערת את בטחונה העצמי וגורמת לה לחוש פחות נשית. עבור חלק מהנשים ששותפות לתחושה זו הגדלת חזה היא פיתרון מתאים. ניתוח מסוג זה אינו מומלץ לרוב לנשים מעל גיל 40.

 

הגדלת חזה - השוואה לנשים אחרות

 

בני אדם הם יצורים המשווים כמעט באופן טבעי את עצם לאנשים אחרים בסביבתם. לא סתם נטבעה האמירה "הדשא של השכן ירוק יותר". האם גם החזה של השכנה גדול יותר? לעיתים חוסר שביעות הרצון של אישה ממבנה גופה ומהחזה שלה נובע מהשוואה של עצמה לאחרות בסביבתה. חלק מהנשים מוצאות עצמן מייחלות לחזה כמו של ההיא או אחרת, אולי כמו של שחקנית מפורסמת. על מנת לפתור את הבעיה הן פונות לאפיק של הגדלת חזה. גודל החזה האידיאלי המבוקש הוא סובייקטיבי ומשתנה בין נשים שונות. גורמים המשפיעים על ההחלטה בדבר גודל החזה המבוקש בניתוח כוללים טעם אישי, סגנון, תרבות ועוד.

 

ניתוח להגדלת חזה

 

אנו חיים בתקופה בה ניתוחים פלסטיים הופכים יותר ויותר למקובלים וכך נשים רבות יותר מוצאות פיתרון בניתוחי הגדלת חזה. בעבר נחשב ניתוח זה ליותר מסוכן ומורכב, אולם כיום הוא נחשב ליחסית פשוט ונטול סיבוכים. מי קהל היעד? לרוב נשים המגיעות לעבור הגדלת חזה מתחלקות לקבוצה אחת של נשים צעירות שלא התפתחו במידה בה היו מעוניינות, והקבוצה השנייה של נשים מבוגרות נשואות ואמהות שרוצות לשפר את מה שהדרדר לתפישתן לאורך השנים. בעקבות הפופולאריות הגוברת של ניתוחים פלסטיים של הגדלת חזה, השתכללו והתפתחו עד מאוד הטכניקות השונות בהן נעשה שימוש בתחום וישנו מגוון רחב יותר של שתלי חזה. להחלטה בדבר גודל השתלים צריכים להשתתף מספר גורמים ביניהם כמות העור העומדת לרשות המנתח, רוחב הכתפיים והפרופורציה הכללית של גוף כל אישה בפני עצמה. תנודות קיצוניות במשקל עשויות לפגום בשתלים ולסכן את הצלחת הניתוח לאורך זמן ממושך. בנוגע לצלקות וסימנים מהניתוח, מנתחים פלסטיים משתדלים לקבוע את מיקום החתך להכנסת השתלים בניתוח הגדלת חזה במקומות אשר בהן הצלקות יהיו פחות נראות לעין. לדוגמא: באזור בית השחי. הכנסת שתלי סיליקון היא הטכניקה המקובלת ביותר כיום  בניתוח זה.

 

סיכונים ותופעות לוואי בהגדלת חזה

 

ניתוח מסוג זה אינו מומלץ לרוב לנשים מעל גיל 40. לאחר ניתוח הגדלת חזה, במהלך תקופת ההתאוששות, צפוי להתפתח אודם סביב החתך ואף שטפי דם תת עוריים. תיתכן גם נפיחות של השדיים שאמורה לחלוף לאחר כיומיים. כמו כן מומלץ לדלל בפעילות גופנית למשך החודשיים הראשונים שלאחר הניתוח, בעיקר פעילות הדורשת הפעלת שרירים באזור החזה. בנוסף יש להימנע משיזוף באזור המנותח לאחר ניתוח הגדלת חזה. החבישה הראשונית מוסרת לאחר מספר ימים. בתקופת ההחלמה הראשונה, כחודש לאחר ניתוח הגדלת חזה, הוא עשוי להיות נוקשה ונפוח, אולם לאחר מספר שבועות הבעיה צפויה להיפתר. ההחלמה אחרי הגדלת חזה תלויה גם באיכות הניתוח ובאיכות הטיפול וההיגיינה של המטופלת לאחריו. תקופת ההחלמה הממוצעת עומדת על שלושה חודשים.


אודות מחבר המאמר

אתר newme - ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.