אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זיפות גגות

רוב האנשים זוכרים את הסיסמה – הכן רכבך לחורף. אבל כמה מאתנו זוכרים להכין גם את הבית לחורף? אמנם, העונה החורפית הישראלית היא קלה יחסית אבל עדיין עשויים – או עלולים – להיות בה ימים גשומים לא מעטים. אם סבלתם בחורף שעבר מביקורים לא רצויים של הגשם בביתכם, כדאי לפנות עוד בימות הקיץ לבעל מקצוע המבצע זיפות גגות .

 

כמו במשל על הנמלה והצרצר שלמדנו בימי בית הספר – זיפות גגות כדאי לבצע כבר בקיץ, כשהגשם עדיין רחוק מאתנו וקשה לנו להאמין שהוא בכלל ירד שוב. אבל, אתם בוודאי זוכרים מה כמה שעות רצופות של גשם מחוללות בחוץ, שלא לדבר על כמה ימים – פקקי תנועה אדירים, רחובות שהופכים לנהרות – ולפעמים המים מגיעים לא רק עד נפש, אלא עד בית..

 

התעוררתם בבוקר ממים שנוטפים על המיטה? הילד גילה שהעץ בציור שלו נמרח למרות שהוא לא צייר בצבעי מים? זיפות גגות מקצועי יפתור לכם את הבעיה. אין צורף לסבול מן הרטיבות, מן הנזקים לתקרה המטפטפת והמתקלפת, מן העובש וההצפות – אם תזפתו את הגג כבר בעונת היובש תגלו שהחיים בחורף מזופתים הרבה פחות...

 

למה לדאוג לביצוע זיפות גגות כבר בקיץ? מטבע הדברים, כמעט כל עבודת בנייה או שיפוץ צריך לבצע כשלא יורד גשם, שמרטיב את המבנה וגם את החומרים שצריכים להישאר יבשים. כמו כן, כמובן שעדיף להקדים תרופה למכה ולמנוע את היווצרות הבעיה מלכתחילה.

 

כדאי אם כן לפנות לבעל מקצוע המבצע עבודות איטום מסוגים שונים, ובכלל זה זיפות גגות. למעשה, מעבר למניעת הנזילות, בית אטום היטב הוא גם קר פחות בחורף וחם פחות בקיץ, ולכן נעים יותר וחוסך לכם כסף, כיוון שצריכת החשמל בו נמוכה יותר. בבית שעבר איטום טוב משתמשים פחות במזגן ובתנור, והעלויות פוחתות.

 

אז מהו בעצם זיפות גגות? ניתן לבצע זיפות בזפת חם, אבל כיום, ישנה שיטה מתקדמת יותר לאיטום הבית – הנחת יריעות ביטומניות. יריעות ביטומניות מהוות בשנים האחרונות את שיטת האיטום הנפוצה ביותר ברוב העולם המערבי, כך שכיום זיפות גגות מסורתי בזפת מבוצע פחות ופחות. שכן, יריעות ביטומניות הולכות ומוכיחות את עצמן כחומר הטוב ביותר לאיטום משטחים ישרים, מרפסות וגגות, ובמיוחד גגות מרוצפים. כשהן מותקנות כראוי ומולחמות באופן מלא לתשתית הגג, יריעות ביטומניות עמידות יותר מכל שיטה אחרות לאיטום או זיפות גגות. הן גמישות, חזקות ובדרך כלל אינן ניזוקות מפגיעות מכניות. יריעות ביטומניות עשויות להרחיק את הגשם מהבית שלכם במשך עשר ואפילו עשרים שנה.

 

פרט לזיפות הגג בזפת חם ולהנחת יריעות ביטומניות, ניתן גם לבצע איטום  גגות בחומרי איטום ביטומנים המיושמים במריחה, וכן בחומרים אקריליים, חומרים פולימריים, פוליאורתן, יריעות PVC ועוד. כמו כן חשוב לדעת שאיטום טוב לא רק לגגות, אלא גם לקירות, מרתפים (כולל חניונים) וסדקים שונים שדרכם חודרים קור ורטיבות. זיפות גגות או איטומם באמצעות יריעות ביטומניות ישמור את התקרה שלכם יבשה, אבל אם אתם סובלים מבעיות אחרות הכרוכות בפגעי מזג האוויר החורפי, כדאי לפנות לאיש מקצוע שיוכל להציע לכם פתרונות שונים לבעיות, כדי שתוכלו באמת להרגיש שביתכם הוא מבצרכם, מן המסד ועד הטפחות.


אודות מחבר המאמר

זיפות גגות , איטום גגות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.