אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכת אינטרקום- למה וכמה

מערכות אינטרקום משמשות למען בקרה ושליטה על הכניסה לחצר הבית או על דלת הכניסה. בקרה זו חשובה מאוד מאחר ואנו רוצים לדעת בכל רגע נתון מי נמצא לנו מעבר לדלת עוד לפני שהוא משיט ידו לפתוח אותה. אותו הדבר לגבי שער הכניסה לחצר הבית, הרי לא נרצה שמישהו יסתובב לנו בחצר הבית מבלי שנדע על כך.

מעבר לבקרת השליטה על הכניסה לבית, מערכות אלו מאפשרות גם העברת שיחות וניהול שיחות בין חדר לחדר, או נכון יותר לומר, בין שלוחה לשלוחה בבית. ניתן להעביר שיחות ואף ליצור שיחה יזומה בין שלוחה בבית לבין פנל האינטרקום החיצוני המותקן על שער הכניסה לחצר הבית. דבר זה יש לו ערך מוסף במקרים בהם הבית הוא גדול ולא ריאלי בכלל לצעוק בשביל לקרוא לבן משפחה הנמצא בקומה אחרת באותו רגע נתון.

מערכות אינטרקום בדרך כלל מורכבות ממספר אביזרים המחוברים זה לזה. ראשית, ישנו הפנל החיצוני החשוב ביותר עבור תפקוד המערכת. פנל זה מאפשר לאדם הבא לבקר אותנו ללחוץ על לחצן אינטרקום. לחצן זה תפקידו ליצור שיחה מהפנל לאביזר פנימי בבית, לעיתים תהיה זו שפורפרת אינטרקום, ולעיתים יהיה זה מתאם טלפון המאפשר העברת השיחות לטלפון הביתי ובמקרים מסוימים יהיה זה מסך 7 אינץ צבעוני ממנו גם ניתן לראות מי נמצא בשער הכניסה.

הפנל החיצוני יכול להגיע במספר וריאציות. פנל חיצוני עם לחצן בודד המאפשר צלצול בבית, פנל הכולל לחצן משולב מקודד לפתיחת דלת. המקודד הינו לחצנים, המאפשרים את פתיחת מנעול השער או הדלת באמצעות הקשת קוד משתמש. קוד משתמש זה מתוכנת בעת התקנת המערכת על ידי המתקין. ישנו פנל אינטרקום חיצוני משולב מקודד ומשולב מצלמה. המצלמה המובנית בפנל האינטרקום יכולה להתחבר לטלוויזיה בבית או למסך 7 אינץ יעודי עבור מערכת האינטרקום טלויזיה. כל זאת ובמקביל, יכול לעבוד עם קו הטלפון הביתי ולאפשר מעבר לכך גם פתיחת מנעול השער באמצעות מכשיר הטלפון הביתי. המכשיר הביתי אינו חייב להיות טלפון חכם, אלא יכול להיות כל מכשיר טלפון רגיל ופשוט. פתיחת מנעול השער יכולה להתבצע באמצעות מתאם טלפון המותקן בארון התקשורת ומתחבר לקו הטלפון הביתי. מתאם זה מומלץ מאוד מאחר והוא פותח את האופציה שכל מכשיר טלפון בבית ישמש כשפורפרת אינטרקום.


אודות מחבר המאמר

secure-ct מערכות אזעקה ומיגון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.