אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופטימיזציה למנועי חיפוש או פרסום בבאנרים?

עד לפני שנים מספר הם שלטו בשוק הפרסום באינטרנט ללא תחרות- הבאנרים. מדובר ב"רצועות" פרסומיות מעוצבות, אשר בדרך כלל כוללות אנימציות פלאש או אנימציות GIF, ולפעמים גם סאונד, המקדמות את פניו של הגולש בבקרו באתר מסוים, ומושכות את תשומת ליבו כדי שיקליק עליהם, וזאת כדי לקבל עוד מידע בנושא המפורסם, או לעבור לאתר אחר.

אבל באנרים הם כבר מזמן לא צורת שיווק האינטרנטית היחידה. עם כניסתה של גוגל, ענקית החיפוש האמריקאית, לתחום השיווק באינטרנט, השתנו כללי המשחק בצורה ניכרת. בעלי אתרים יכולים מעתה להשקיע בקידום אתרים מקצועי או בפרסום בגוגל, כדי להוביל גולשים אל האתר שלהם, ורבים מהם אכן עושים זאת, ובקצב הולך וגדל.

קידום אתרים מקצועי הוא עיסוקו של יועץ קידום אתרים, הקרוי גם איש SEO. מדובר בפרילנסר או בחברה, שמטרתם לקדם את דרוג הקישור אל העסק גבוה ככל הניתן בדף התוצאות של מנוע החיפוש גוגל. מאחר ומדובר במנוע החיפוש הפופולארי בעולם, הרי ככל שאתר הלקוח ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, כך תגדל הסבירות שאותו אתר ימשוך אליו מספר גדול של גולשים.

פרסום בגוגל מתבצע גם הוא בליווי איש מקצוע, מומחה פרסום בגוגל. הפרסום נעשה הן באמצעות הצבת מודעות מילים קטנות בצד תוצאות החיפוש הרלוונטיות, או בחלקו העליון של דף התוצאות והן על ידי פרסומם באתרים המציגים תוכן קשור, בין אם גוגל החליט כך או אנחנו שכיוונו לאתרים ספציפיים. במקרה שם הצבת מודעות באתרים קשורים ניתן גם להציב באנרים מונפשים ואף במקרים מסוימים וידאו- מודעת הפרסום תהיה ,לרוב בעלת נושא הקשור לביטויי החיפוש. כך למשל, אם מקליד הגולש ביטוי כמו "צחצוח שיניים", סביר להניח שנראה בצד התוצאות פרסומות למוצרים להיגיינת הפה, כמו משחות שיניים, מברשות שיניים ומי פה.

אם כך, האם בעידן של אופטימיזצייה למנועי חיפוש ופרסום בגוגל, קניית פרסום בבאנרים, כאשר מדובר על שירות שאינו קשור בגוגל, כבר לא רלוונטית? ממש לא! אם מדובר באתר מרכזי המושך גולשים רבים המהווים קהל יעד פוטנציאלי ( כמו פורום חשוב, או אתר כלכלי ידוע ), הרי שיש בהחלט טעם להשקיע בבאנר פרסומי ולהציבו במקום בולט. במקרים אחרים, מהווים הבאנרים צורת שיווק מקובלת לבניה ושימור של מותג, המלווה ומעצימה פרסום במדיה אחרת, כמו רדיו וטלוויזיה, למשל. השאלה החשובה היא- מהו תקציב השיווק הכולל, וכמה מתוכו להשקיע בכל מדיה. ובסוגיה זאת, ראוי להתייעץ עם מומחה שיווק ופרסום.


אודות מחבר המאמר

איתן יריב, מבעלי וואו שיווק באינטרנט: חברה המתמחה בפרסום בגוגל, פייסבוק ורשת אתרי נישה במטרה לאפשר לעסקים להצליח.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.