אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השוואת מחירים דילים

 

הקיץ כבר כאן וזה הזמן לצאת לחופש. רבים מתכננים את החופשה השנתית שלהם בחודשים יולי – אוגוסט, מה שמתבטא היטב במחירי הנופשים שהחברות מציעות. תחום התיירות הוא תחום מפותח (לא רק בחודשי הקיץ) ומציע מגוון רחב של אפשרויות – טיסות, מלונות, מסלולי טיול וחבילות נופש למבחר יעדים בכל העולם, מהפופולאריים ביותר (יוון, ספרד או איטליה) ועד לאקזוטיים (כמו סין, זנזיבר או מרוקו). התחרות וההיצע מאפשרים לבצע השוואת מחירים דילים בכדי למצוא את החופשה המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית.

הזמינות והעלות הכדאית של טיסות ונופש בחו"ל (ועל אחת כמה וכמה גם בארץ) גורמת לכך שישנן חברות תיירות רבות המציעות מגוון חופשות - עממיות או חופשות יוקרתיות ויקרות במיוחד. באופן עקרוני ישנם כמה יעדים שכל החברות מספקות עבורם טיסות ומלונות אך יש כאלו שרק חברות מסוימות מתמחות בהם (בדרך כלל טיולים למזרח הרחוק). השוואת מחירים דילים נעשית בדרך כלל בחודשי העומס, שבהם התחרות וההיצע גדל מצד אחד, והשאיפה לחסוך בכסף נותרת רלוונטית מתמיד מאידך.

השוואה בין מלונות

השוואת מחירים דילים מתמקדת לרוב בקרב מלונות שבאותו היעד או בין יעדים הקרובים בסגנונם (טורקיה, קפריסין ויוון; ארצות הברית, תאילנד ואוסטרליה; איטליה, ספרד, לונדון וצרפת). ההבדלים במחירים קשורים קודם כל למרחק מהארץ – היעדים הרחוקים יקרים משמעותית מאלו הקרובים, ולרוב מתמקדים רק בטיסה או במלון ולא בחבילת נופש. לעומת זאת, היעדים הקרובים יותר – אירופה או המזרח התיכון מציעים מגוון דילים לטיסות, מלונות או חבילות משולבות – האופציה המועדפת על הישראלים בחודשי הקיץ.

המחיר משתנה גם ממלון למלון באותו היעד: האלמנט המשמעותי ביותר הוא דירוג המלון – מלון חמישה כוכבים יהיה מן הסתם יקר הרבה יותר משאר הדירוגים, אך יש עוד היבטים שמשפיעים: מיקום מרכזי עשוי להעלות את המחיר בעיקר בערים הגדולות, לעומת מיקום על חוף פרטי ומבודד במקרה של חופשת "בטן-גב". מלונות מבוקשים בדרך כלל יקרים יותר מאחרים, למרות שבתקופות עמוסות הם מוצעים דווקא במסגרת הדילים המשתלמים.

עמלות – התוספת שמייקרת

השוואת מחירים דילים חושפת את העובדה כי לרוב לוקחות חברות התיירות השונות תוספת של עמלה על תיווך הדילים, מה שמייקר את החופשה, ולא תמיד לצורך. בכדי למצוא את המחיר הזול ביותר מומלץ להיכנס לאתרי המלונות באופן עצמאי ולבדוק את המחירים ואת המבצעים – לעתים קרובות ניתן יהיה למצוא דיל משתלם יותר למרות שהביצוע מעט ארוך ומסורבל יותר לעומת הזמנה "פשוטה" של טיסה ומלון ביחד.

מה שמוזיל עוד יותר את הזמנת הדילים היא העובדה כי רוב החברות מציעות את הדילים באינטרנט ומחזיקות במשרד קטנטן אליו אין בכלל צורך להגיע. בין החברות ישנה תחרות גדולה שבאה לידי ביטוי במחירים משתלמים וביועצי מכירות שעושים הכול על מנת לספק את חלומו של הלקוח. השוואת מחירים דילים באמצעות האינטרנט כדאית מאוד במקרים אלו, ובעיקר בחודשי הקיץ והיא מקרבת אותנו עוד שלב לקראת החופשה המושלמת.


אודות מחבר המאמר

רט השוואת מחירים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.