אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית השקעות, האופציה הטובה להשקעה

כיום האופציה הטובה ביותר לתשואה גבוהה ויפה מצויה בשוק ההון. הריבית המוענקת מטעם הבנקים פשוט מגוחכת על פי כל קנה מידה מקובל בעולם, התשואה מדירה שכורה נעה כיום בסביבות 3% עקב התייקרות הנדל"ן ואתם נותרים למעשה רק אם נתיב אחד אידיאלי שהינו השקעה בבורסה. אך לא כולנו מומחים גדולים בשוק ההון ומבינים במה בדיוק להשקיע, אך אל דאגה בדיוק מסיבה זו ישנם מומחים שעושים את העבודה עבורנו מדובר כמובן בבתי השקעות מקצועיים שתפקידם לנהל תיקי השקעות של אנשים פרטיים, מוסדיים ואף חברות ציבוריות ופרטיות.

בית השקעות מקצועי ומיומן מעסיק אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אנליסטים, יועצי השקעות, מנהלי השקעות, עורכי דין, רואי חשבון ועוד, כולם עובדים בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים מתוך כוונה אחת ויחידה להרוויח עבורכם כמה שיותר כסף בסיכון מינימאלי.

בטרם בחירת בית השקעות שבו תחברו לנהל את כספכם מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בין בתי ההשקעות המצויים בשוק. ואיך בדיוק בוחרים בית השקעות מתאים עבורכם? מסתכלים על מספר פרמטרים המעידים של חוזקו, אמינותו ומקצועיותו של בית ההשקעות. לדוגמא במידה ובית ההשקעות מנהל סכומים מהותיים של עשרות ואף מאות מילוני שקלים, הדבר מעיד על חוזקו הכלכלי, עמידותו הפיננסית וכן ניסיונו בשוק ההון.

כמו כן מומלץ לבדוק את גובה התשואות לאורך תקופת זמן ממושכת לא שנה ולא שנתיים אלא יותר כדי שהדבר יעיד כי בית ההשקעות יודע את מלאכתו כראוי. חשוב לבדוק האם בתקופת שפל עדיין הראה בית ההשקעות תוצאות חיוביות ולא קרס, וגם אם קרס היכן הוא עומד בהשוואה ליתר בתי ההשקעות בתחום. וכמובן זאת לא חוכמה להרוויח כסף כשאר כך המסכים מראים ירוק, לכן בדיקה לאורך תקופת זמן ארוכה תחשוף בפניכם את התמונה המלאה והכוללת.

נוסף על כך בעבור ניהול תיקי השקעות אצל בית ההשקעות תידרשו לשלם דמי ניהול, מדובר בפרמטר חשוב אך לא הקובע ביותר, לדוגמא עדיף יהיה לבחור בבית השקעות אמין, מקצועי שיעשה עבורכם תשואה גבוהה לאורך שנים בבטחה תמורת דמי ניהול גבוהים יחסית בהשוואה לבית השקעות שיגבה מכם דמי ניהול נמוכים יחסית אך התשואה שהוא יניב עבורכם תהא בהתאם. גובה דמי הניהול אינו מעיד דבר על המקצועיות של בית ההשקעות ולכן עשו כאמור בדיקה מקדימה ובחרו בהתאם.

פרמטר נוסף שמשפיע הוא כמובן כיצד נעשה ניהול תיקי השקעות בפועל. האם בית ההשקעות מעמיד עבורכם מנהל השקעות אישי שישב עימכם בארבע עיניים ויבין מכם מהם בדיוק רצונותיכם ודרישותיכם לגבי ניהול השקעותיכם, מה גובה הסיכון הרצוי, מהו מצבכם הכלכלי והאישי, האם אתם נשואים ובעלי משפחה וכו', ובהתאם מותאם עבורכם תיק השקעות אישי. כמו כן חשוב כי מנהל ההשקעות יהא תמיד זמין לשאלותיכם ולמעקב אחר ניהול תיקי השקעות שמתבצע. זמין בטלפון, ובמייל, יחס אישי שילווה אתכם לכל אורך הדרך ולא ישכח מכם לאחר שתפקידו את הכסף.

כמו כן עליכם לבצע מעקב אישי משלכם אחר ניהול תיקי השקעות ולכן בדקו האם תקבלו דיווחים שוטפים מטעם בית ההשקעות, האם תוכלו לבדוק באמצעות אתר האינטרנט ולעקוב אחר מצב השקעותיכם, האם תקבלו דוחות חודשיים ושנתיים בדואר ישראל או בדואר האלקטרוני וכו'. כל השיקולים יחדיו יעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה ולבחור בבית השקעות המותאם לכם באופן אישי. בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

יגאל אלון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.