אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה אפשר לעשות עם שוקולד?

במשך שנים ארוכות נחו על המדפים בחנויות המכולת ובקיוסקים חפיסות השוקולד הפשוטות ביותר. בעבר ניתן היה למצוא את השוקולד חלב מהסוג הפשוט ביותר והמהדרים החזיקו בשוקולד המריר שנחשב ליוקרתי באותם ימים. כיום אפשר להשיג שוקולד מכל סוג ומכל מין בטעמים שונים ומגוונים. שוקולד מריר, שוקולד חלב, שוקולד לבן, שוקולד ממולא, שוקולד בתוספות שונות ובכלל, כמעט כל דבר העולה על הדעת משתלב לו עם שוקולד. 

 

מה מכיל השוקולד?

השוקולד, כל שוקולד, מכיל מוצקי קקאו. ככל שיש יותר מוצקי קקאו בשוקולד, כך ייחשב השוקולד לאיכותי וטעים יותר. שוקולד המכיל מוצקי קקאו רבים הוא שוקולד נוח יותר לעבודה, אך הוא קשיח יותר וקשה לטיפול. כדי להכין שוקולד בעל מוצקי קקאו רבים יש צורך במיומנות גבוהה וניסיון רב בהכנת שוקולד. יש הטוענים כי אחוז גבוה של מוצקי קקאו עלול לגרום לטעם מר ולא טעים, אך שוקולטייר מיומן עשוי להכין שוקולד איכותי בעל טעם עדין ביותר. שוקולד לבן מכיל כמות מועטה יחסית של מוצקי קקאו. להכנת שוקולד לבן משתמשים בעיקר בחמאת קקאו ומוסיפים לו חומרי טעם שונים. יש הטוענים כי שוקולד לבן הוא כלל לא שוקולד! עם זאת, בציבור התקבעה הדעה ששוקולד לבן, למרות ההבדל בחומרים, שייך עדיין למחלקת השוקולדים.

 

מה אפשר לעשות עם שוקולד?

השוקולד הרגיל והמוכר מיוצר בטבלאות וערוך קוביות-קוביות בתוך עטיפת נייר ועטיפה פנימית העשויה נייר אלומיניום דק השומרת על איכותו. עטיפה זו מונעת חדירת לחות וחשיפה לאור. שוקולד המיועד להכנת מוצרים מיוחדים מגיע לחנויות הייעודיות בצורת גבישים גדולים והשוקולטיירים יוצרים ממנו את הצורות הרצויות להם או מוסיפים אותו למאפים ומשקאות שונים. שוקולטיירים שהתמחו בהכנת שוקולד אמנותי מסוגלים ליצור שוקולד בצורות מיוחדות ופיסוליות שונות, כמו למשל פרחים, עלים, דמויות, וצורות שונות מהטבע ומחיי האדם. יש כיום תת-התמחויות בתחום השוקולד, ואפילו שוקולטיירים אמנים אינם דומים ביצירתם זה לזה. בעולם נערכים פסטיבלים שונים של שוקולד ושוקולטיירים מתחרים זה בזה על טעמו המיוחד של השוקולד או על צורתו האמנותית והמיוחדת.

 

מה עוד מייצרים משוקולד?

כאשר השוקולד הגיע מדרום אמריקה לארצות אירופה, הוא נרקח כמשקה שוקולד ועלה על שולחנם של גבירים ומלכים. משקה השוקולד הוכן בצורה שונה מזו המוכרת כיום. נהגו להוסיף לו תבלינים שונים כמו פלפל שחור, פלפל חריף, קינמון וציפורן. את משקה השוקולד הגישו בתחילה קר ולא ממותק ורק לאחר שנים רבות הוגש המשקה חם, בתוספת סוכר וחלב. כיום ניתן להשיג משקאות שוקולד טעימים במיוחד שאינם מיוצרים מהאבקה המוכרת אלא מגושי שוקולד מריר המכילים מוצקי קקאו באחוזים גבוהים. משקאות שוקולד שכאלו אפשר למצוא בבוטיקים מיוחדים לשוקולד הפזורים כיום בכל רחבי הארץ. השוקולד משמש כבסיס לעוגות וכן לציפוי עוגות הן בצורת קרם והן בצורת רוטב חם ונוזלי. מבחר מתכוני השוקולד הוא אינסופי צריך רק לבחור אחד ולנסות להכין את המאפה או הרוטב הרצוי. השוקולד משמש גם ליצירה פיסולית. בחנויות המתמחות במכירת שוקולד אפשר למצוא שוקולדים בצורות שונות ומשונות. החל בשוקולדים מרובעים, עגולים ומשולשים, המשך בשוקולדים ממולאים בטעמים שונים ומשונים וכלה בשוקולדים העשויים בצורת דמויות אופנתיות ופופולאריות.


אודות מחבר המאמר

רון לויני

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.