אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גב ללא כאב - לא משהו חלומי

הדרך לחיים ללא כאבי גב.

דברים, עליהם לא סיפרו לכם שלל המומחים, שהופיעו עד כה בטלויזיה כי – הם לא חשבו עליהם.הכיוון שלי הוא כיוון שונה מהמקובל – לא  שימוש בתרופות או צורך תמידי בטיפול.עבודה עם הראש = תשומת לב לכל מיחוש קל בגב, שבא להצביע על מצב לא טוב שלו.ואז – שינוי תנוחה למניעת החמרת המצב.שלב א' – ללמוד לשכב נכון...

רבים מאיתנו, כולל אנוכי, טרם למדתי את השיטות השונות, קמים כשגבם כואב.זה לא מחוייב המציאות.רגע – מאשימים את המזרן?א) אין דבר כזה "מזרן אורטופדי". ב) ניתן בקלות להתאים כל מזרן לצורכינו.

 

בשכיבה במיטה - אם שוכבים

1) על הגב – חשובה כרית עבה תחת הברכיים, לשחרור המתח בגב התחתון (חוליות עמוד השדרה המותניות).הדבר דומה לחשיבות כיפוף הברכיים בעת הרמת חפץ כבד. בעמוד השדרה המותני יש קשת (הבטן יוצאת קדימה). חשוב למתנה כדי שלא יווצר מתח גדול שם. אותו דבר בשכיבה ממושכת.

2) על הצד – כרית עבה בין הברכיים (למניעת פיתול וסחיטה של עמוד השדרה).                   כרית שניה תחת הראש.בין הברכיים רווח, כשאנו עומדים. רווח זה נגרם בגלל שהאגן רחב מרוחב שתי הברכיים יחד.אם השכיבה נופלת הברך העליונה אל התחתונה. היא מושכת איתה את האגן, הגורם לפיתול חד של עמוד השדרה.הכרית תמנע את הבעיה.

 

3) על הבטן – כרית דקה תחת האגן (כי הצלעות בולטות קדימה וכך אין כיפוף של עמוד השדרה).כשאנו עומדים, החזה בולט מעט קדימה. בית הצלעות הקשה שומר על האיברים הפנימיים.בשכיבה על הבטן האגן נמצא באותו גובה של הצלעות = נוצר פיתול של עמוד השדרה בשביל זה.ראו עוד -  http://www.rafagav.tops.co.il/


אודות מחבר המאמר

רפי עשת - מטפל (בקליניקה בהרצליה ובבתים במרכז.משלב כמה שיטות טיפול - שיאצו, עיסוי, תאילנדי, דיקור ועוד.בעל השכלה אקדמאית רחבה מאוד.מטפל בשיטות טיפול רבות וכך מביא למקסימום את יכולת הטיפול.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.