אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופניים חשמליות בישראל - מסוכנות או לא?

גיל זהבי כותב מאמרים מומחה - מאמר מקצועי בנושא אופניים חשמליות בישראל נכתב בתאריך 15.10.2011 לפרסום באתר circle.co.il.

התחום: רכב דו-גלגלי אופניים חשמליים

הנושא: סכנה לציבור או לא?

רכב דו-גלגלי חשמלי היה עד השנים האחרונות דבר חצי אסור בישראל והיום זה כבר סיפור אחר, ניתן לקנות דגמים משופרים מיוחדים במחירים זולים בכל עיר. האם זה לא מסוכן? תמשיכו לקרוא.

יתרונותיו של אופניים חשמליים ברורים מאד ולא מובנים מאליו בכלל. אנו חיים בעולם שהולך ומחמיר, האוקיינוסים מזוהמים וגם האוויר, יש התחממות ויש חורים בשכבה המגנה של כדור הארץ. גם כן עניין הנוחיות של כל הנוסע על אופניים חשמליות ברורה מאד, על כל הדברים האלה אין כאן דיון. כותב מאמר זה הוא גם בעלים של זוג אופניים חשמליים, רכב דו-גלגלי שמאד אהוב עליו. נושא איכות הסביבה גם מאד קרוב לליבו ועל זה אין פה ויכוח.

השנה בעולם נהרגו וימשיכו להיהרג אנשים אבל אשר משתמשים באופניים שלהם בדרכים לא נבונות. חשמליים או לא. בעיה אשר צצה, שבשונה מאופניים רגילים אנשים אשר מחזיקים באופניים ממונעים חשמליים לוקחים סיכונים מיותרים לפעמים. אין פה ויכוח או דיון על הבטיחות של הרכב החשמלי הדו גלגלי החדש שהגיע לאחרונה לישראל.

הנושא פה הוא שבעולם נהרגים אנשים אשר נוסעים בצורה לא נכונה על הרכב הדו גלגלי הממונע חשמלית שלהם. בסין נהרגים כל יום (יש שם 2 מיליארד אנשים) נוסעים על אופניים חשמליות אשר אינם מבינים שיש סכנה גדולה במיוחד הטמונה בכבישים בין מכוניות הבנזין למי שנוסע על אופניים חשמליים. הסכנה הגדולה הזאת היא שלא מספיק שנהג של רכב גדול כמו מכונית ממוצעת אינו מבחין ואינו רואה את הנוסע ( על רכב דו גלגלי ) במראות מכוניתו בקושי, באופניים החשמליים יש סכנה נוספת אשר גורמת לתאונות ושכאן צריך להיות גבול ברור שעם רכב חשמלי קטן ודו גלגלי לא נוסעים בכביש בין המכוניות כי הוא גם לא עושה רעש.

נהגים אשר רוכבים על רכב דו גלגלי עם מנוע בנזין נשקפים גם לסכנות מרובות בכביש, אבל שומעים אותם כשהם בשטח. מנוע בנזין במיוחד הקטנים של רכבים דו גלגליים על בנזין עושים המון רעש, כולם מכירים את הרעש של מנוע 50 סמ"ק בנזין, שריקה מעצבנת כזו. עם אופניים חשמליים עוברים בין המכוניות כאשר רק 1 מתוך 50 נהגים מבחין בזה בקושי. עם מנוע מרעיש לפחות 1 מתוך 5 נהגים במכוניות מבחין ברוכב בגלל הרעש אותו המנוע הקטן של רכבו הדו גלגלי עושה.

כאן נשקפת הסכנה הגדולה. נהגים עם נסיון רגילים לזהות מייד את הרעשים סביבם ושומעים כאשר מתקרב אליהם מאוחורה או שנוע לפניהם רכב דו גלגלי. במקרה של אופניים חשמליים , אין כזה דבר.

מדברים אלה עולה כי ברור שכל נוסע על אופניים חשמליים חייב כדי לשמור על עצמו לא לנסוע בכביש או בין המכוניות ולבצע את כל פעולות המגננה והבטיחות שדורשים ממנו החוק.

למידע נוסף לחץ כאן

תסעו בזהירות,

גיל זהבי


אודות מחבר המאמר

גיל זהבי כותב מאמרים מומחה - מאמר מקצועי בנושא אופניים חשמליות בישראל נכתב בתאריך 15.10.2011 לפרסום באתר circle.co.il.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.