אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מטפי כיבוי אש – להיות מוכנים בכל רגע

ישנם מספר מפגעים אשר עשויים להזיק לנו, ליקרים לנו ולסביבה שבה אנחנו חיים או עובדים – המפגעים הללו כוללים רעידות אדמה, סופות חזקות וכמובן שריפות.

בעוד כנגד רעידת אדמה וסופות חזקה אין לנו אמצעי לטיפול מלבד חיזוק של המבנה עצמו, בנושא של שריפות דווקא יש לנו הרבה מה לעשות –

בעיתות של שריפה, חשוב מאוד שיהיו מטפי כיבוי אש תקינים אשר יוכלו לשמש אותנו על מנת לכבות את השריפה.

באמצעות מטפי כיבוי אש תקינים, אשר נבדקו מדי תקופה על מנת להבטיח את פעילותן התקינה, אנחנו יכולים לקבל את הביטחון והשקט הנפשי, כמו גם האמצעים לטפל בשריפה במידת הצורך.

 

מטף כיבוי אש משמש אותנו על מנת להבטיח את שלומנו, שלום היקרים לנו, עמיתים לעבודה או הרכוש יקר הערך שלנו, המידע החיוני וכן הלאה.

באמצעות מטפי כיבוי אש אנחנו יכולים להציל לא רק את אלו, אלא גם למנוע מהשריפה להתפשט למקומות אחרים, או בכלל להפסיק אותה לפני שהיא הופכת לשריפה רצינית.

 

תקינות ושימוש של מטפי כיבוי אש

 

על מנת שנוכל להשתמש במטפים על מנת לכבות את השריפות, חשוב מאוד לוודא את התקינות של מטפי כיבוי אש, כמו גם החומר שבאמצעותו אנחנו אמורים לכבות את השריפה – חומרים מסוימים נועדו לכבות שריפות מסוימת.

כך, למשל, שימוש של מטפי כיבוי אש עם אבקה יעילים כנגד שריפות שפרצו בעקבות התלקחות של שמן.

ההפרדה הזאת מאפשרת לנו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו עבור הסוגים השונים של השריפות – מגוון של מטפי כיבוי אש נותן לנו את כל האמצעים השונים לטפל בכל סוגי השריפות האפשריות, תהיה זאת שריפה כימית, שריפת שמן או שריפה "רגילה".

 

את התקינות של מטפי כיבוי אש צריך לבדוק מדי תקופה, וזאת כדי לוודא שהלחץ נכון, שהמטף לא פג תוקף וכן הלאה.

התקינות הזאת תאפשר למטף לעבוד כמו שצריך בעת הצורך, ובמידה רבה גם את האפשרות להציל חיים.

 

שימוש של מטפי כיבוי אש

 

השימוש של מטפי כיבוי אש צריך להיות פשוט ככל הניתן, וזאת כדי שכל אדם יוכל להחזיק אותו במידת הצורך.

ראשית, עלינו לבדוק שהמטף בלחץ הנכון – במידה והשעון על מד הלחץ מצביע על הירוק, הכל טוב. אם הוא מצביע על האדום – המטף לא שימושי.

יש להוציא את הנצרה ולשחרר את ידית הלחיצה – יש לכוון את הצינור ועם היד השניה ללחוץ על הידית. יש להשתמש במטף עם כיוון הרוח, ומעל האש.

 

שימוש נכון של מטפי כיבוי אש יכול להציל חיים, ולמנוע השחתה מרובה של רכוש. במקרים רבים ניתן למנוע שריפה מלהתפשט באמצעות שימוש נכון של מטפי כיבוי אש מבעוד מועד.


אודות מחבר המאמר

כיבוי אש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.