אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גוגל אנליטיקס

אחד הכלים הסטטיסטיים שבהם מסתייע יועץ קידום אתרים לצורך עבודתו הוא גוגל אנליטיקס, תוכנה אונליין מתקדמת מחד אך ברוב המקרים, חינמית מאידך. התוכנה משמשת לניטור תנועת גולשים באתרי אינטרנט והפקת מסקנות ותובנות מהם ניתן להציע יישומים פרקטיים לשיפור חווית המשתמשים באתר וקבלת יותר כניסות מלקוחות פוטנציאליים. מדובר בתוכנה פופולארית במיוחד, שכן לפי דברי גוגל, כמחצית מבעלי מיליון אתרי האינטרנט המובילים בעולם עושים בה שימוש. גוגל אנליטיקס מציעה לאיש ה-SEO שפע של תכונות מתקדמות כמו למשל פילוח כניסת גולשים לפי זמנים, הפניות ( ממנועי חיפוש או מאתרים אחרים), סוגי דפדפנים, אזורים גיאוגרפיים ועוד. כדי ללמוד לנצל את מלא התועלת הסטטיסטית הטמונה בגוגל אנליטיקס, יש צורך להקדיש זמן לא מבוטל ללימוד התוכנה, באמצעות ספרים או בהדרכות מקצועיות וכמובן, אין תחליף לניסיון אמיתי.

יועץ שיווק מיומן יכול להסתייע בגוגל אנליטיקס בכדי ללמוד

ישנם עוד שימושים רבים, חלקם בסיסייים וחלקם דורשים רמת היכרות וניסיון גבוהה השמורה לאנליסטים, אולם אלו שציינתי לעיל הם מקצת השימושים העיקריים והבסיסיים.

מאחר והתוכנה מציעה אפשרות להשוות פרמטרים רבים על פני צירי זמן שונים, יכול יועץ השיווק באינטרנט לבדוק אם מאמציו לקידום האתר נושאים פרי. כך למשל, אם גדלה כמות הכניסות מגוגל לאותו אתר כתוצאה מחשיפה רבה יותר בתוצאות החיפוש (בשונה מגידול אשר נובע למשל, מכמות חיפושים אשר גדלה עונתית) , אם אכן כך קורה, ובאופן גורף לביטויים רבים- בהחלט ניתן לומר כי מקדם האתרים מצליח בעבודתו. מובן, מקדם האתרים אף משתמש בדוחות האנליטיקס ומציגם בפני הלקוח, להמחשת התועלת שעבודתו מניבה.

ראוי לציין כי לגוגל אנליטיקס גם תפקיד חשוב ככלי מפתח בתהליך של שיפור יחס ההמרה, כלומר בהגדלת אחוז הגולשים הנכנסים לאתר ומבצעים פעולה כמו יצירת קשר או רכישה של מוצר. למעשה, מתפתחת לאחרונה נישה של אנשי מקצוע הקרויה מומחי שיפור יחס המרה (web analysts, (UX professionals, העוסקת בדיוק בנושא זה. ניתן לומר שתפקידו של מומחה שיפור יחס המרה מתחיל בדיוק היכן שתפקידו של יועץ לקידום אתרים מסתיים, קרי- עם כניסתו של הגולש לאתר. יחס המרה טוב, יגרום לגולש הנכנס לאתר גם לקנות או להשלים תהליך עבורו נבנה האתר, לא רק לקרוא ולהתרשם מהמידע באתר.

אם אתם בעלי עסק שמוכר מוצרים או שירותים אונליין מה שמשנה לכם, בסופו של יום הוא ה-bottom line. כמה גולשים המירו ובכמה כסף. גם איש קידום אתרים וגם מומחה שיפור יחס המרה פועלים לצורך כך. הראשון עוסק בלהביא גולשים רבים יותר לאתר (כך שסטטיסטית- יותר גולשים ימירו) והשני בתיעול הגולשים לדפי ההמרה ולביצוע המטרה שהוגדרה.

לפני שאנו בוחרים איש SEO או איש שיווק באינטרנט על מנת שיסייע לכם לקבל יות חשיפה לאתר, כדאי לנו לבדוק שמדובר באיש מקצוע מנוסה, עם "רקורד" של הצלחות, וממליצים היכולים להעיד על עבודתו. קידום אתרים מקצועי אינו זול במקרים מסוימים, אך התועלת הכלכלית בו רבה מאוד, כפי שמגלים מספר גדל והולך של בעלי עסקים. ישנו סיכון מסוים בבחירת אנשי קידום אשר אינם מוכרים בתעשייה וזאת בשל שיטות עבודה אשר אינן מוסכמות עשויות לגרום להעלמות האתר מהתוצאות בטווח הארוך. בכל האמור לקידום אורגני, דוחות הכניסות מגוגל אנליטיקס אמורות להראות גידול הדרגתי בכניסות ממקור מנועי החיפוש (בהתחשב בעונתיות) "קפיצות גדולות" בכמות הכניסות, כאלו שאינן קשורות לעונתיות למשל ושאותם אנשי קידום יתקשו להסביר, עשויות להצביע על בעיה בפוטנציה, דעו זאת ועקבו אחר דוחות האנליטיקס המוגשים לכם בשוטף.


אודות מחבר המאמר

איתן יריב, יועץ שיווקי ומבעלי WAO שיווק באינטרנט. החברה מפעילה אתר שופע בתוכן המסייע לעסקים קטנים לגדול, להתפתח ולהגיע ליותר לקוחות בהם הם מעוניינים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.