אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מצבר - ממה מורכב מצבר ?

כל מה שרציתם לדעת על מצבר והתביישתם לשאול

כדי להבין כיצד יש לטפל או מה בדיוק ניתן לעשות כאשר מצבר ברכב מפסיק לעבוד חשוב להבין מהו מצבר. בהגדרה הפשוטה ביותר מצבר הינו מתקן טכני המספק כוח אלקטרוני (חשמל) לגוף אליו הוא מוצמד.

איך מורכב מצבר?

מצבר כולל מספר תאים, שישה במקרים הנפוצים ביותר, המספקים כוח מסוים. הלוחות עטופים בחומרים מבודדים ונוזלים וכדי לפשט את הכתוב עבור הקורא נוותר על תיאור התהליכים הכימיים ונתרכז בתפקודו הממשי של מצבר.

 

תפקידו של מצבר:

תפקידו של מצבר, לכלל כלי הרכב (מצבר לרכב, מצבר לאופנוע או מצבר לקטנוע) הוא לספק חיות ואנרגיה לכלי. ללא מצבר כלים מסוימים לא יוכלו לנוע למרות שישנם אופנועי שטח המונעים בצורה שונה. כאשר אתם תקועים עם מצבר בעייתי הדבר הראשון שתוכלו לעשות הוא להרים ולפתוח את מכסה המנוע ולחפש את הקטבים – סימני הפלוס והמינוס המוטבעים על מצבר מסמנים לכם את החיבור המדויק של הכבלים.

 

אורך חייו של מצבר:

אורח חייו של מצבר ינוע בין שנתיים לשלוש ובמקרים טובים יותר אפילו ארבע. הדבר תלוי באיכותו של המוצר וכמובן ביצרן. שנפ מצברים או מצברי ורטה או כל מצבר ממותג כזה או אחר יהפוך את החיים שלכם לפחות תקועים ויותר נוחים. הדבר הראשון שתבדקו כאשר אתם קונים רכב (פרטי או דו גלגלי) יהיה איכותו של אותו מצבר וכמובן שתצטרכו לברר מיהו היצרן.

 

האם כדאי לחסוך בקניית מצבר?

חשוב מאוד שלא לחסוך בקניית מצבר. כדאי מאוד להחליף מצבר פגום ולמנוע תקלות עתידיות שעלולות להתפרץ עם שימוש במוצר קלוקל. השיטה הטובה ביותר לבדוק את האיכות של המצבר היא לברר את מפלס הנוזלים שהזכרנו קודם. שמו המקצועי של אותו נוזל הוא אלקטרוליט, וכל מוסכניק מצוי יידע בדיוק לתת לכם תמונה עדכנית ומפורטת בדבר איכותו של אותו מצבר איתו אתם רוכבים או נוסעים.


אודות מחבר המאמר

קידום אתרים באינטרנט - TopSearch

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.