אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

"יו, איך בא לי המבורגר.."

מי מאיתנו אינו אוהב המבורגר.הבשר, החסה, העגבנייה, המלפפון החמוץ, הרטבים, הלחמנייה והשילוב של הכל ביחד – פשוט הופך את ההמבורגר לארוחה אולטימטיבית מהירה ומשביעה.

 

אומנם אנו רגילים לכנות כמעט כל כריך עגול - 'בורגר', אך המילה המבורגר מקורה בעיר הגרמנית 'המבורג' ממנה הגיעו מהגרים רבים לארצות הברית. בנוגע למקורו של ההמבורגר עצמו – אנשים רבים מידיי לקחו קרדיט על המצאתו, ולכן קשה לקבוע בוודאות. על אף שאולי לעולם לא נדע מי הממציא הראשון של ההמבורגר, אפשר להגיד בביטחון שרובנו שמחים שהוא כאן.

 

בישראל בעבר, המבורגרים היו נחשבים למוצרי אוכל מהיר בלבד. אך לעומת זאת היום ניתן למצוא המבורגרים ברמה גבוהה מאוד, עם בשר איכותי מאוד, שהעלו את רמת ההמבורגרים כמה רמות למעלה. בניגוד לארצות הברית, אין הבדל משמעותי בין המחירים ולכן כדאי לשקול היטב איזה המבורגר אנו מכניסים לפה.

 

ניתן למצוא מקומות רבים שמגישים המבורגרים בפאבים ובמקומות בילוי, ואף מביאים לנו המבורגרים מיוחדים שנפוצים יותר בארצות הברית, בעיקר מטעמי כשרות. המבורגר עם גבינה מותכת מעליו, המבורגר עם ביצת עין, אבוקדו, פטריות ובצל מטוגן. היצירתיות בהכנת ההמבורגרים רק הולכת ומתרבה, ומה שבעבר היה מאכל סטנדארטי, ועם מילה אחת ידעת בדיוק מה אתה מקבל – כיום ישנם אפשרויות וגיוון רב מאוד, וכל אחד אוכל את ההמבורגר שלו אחרת. ישנם מקומות שאפילו מגישים המבורגר ושרימפס, המיועד לאניני טעם הנהנים מהשילוב.

 

לאלו מאיתנו שאוהבים לאכול טוב, אך מעוניינים לחסוך כמה שקלים, ניתן להכין די בקלות גם המבורגרים בבית. מה גם שההמבורגר המקורי התחיל כמאכל ביתי אמריקאי ולא כהמבורגר אותו אנו מכירים מרשתות המזון המהיר. טרם מתחילים, חשוב לקנות בשר איכותי – מומלץ לקנות סטייק ולטחון אותו או לבקש שיטחנו אותו עבורכם במקום, זאת על מנת שתדעו בדיוק מה נכנס לבשר שלכם. לבשר ניתן להוסיף חומרים נוספים על מנת ליצור קציצה כפי שאנו רגילים, או להכין את הבשר נקי, בהתאם לטעם. מומלץ לא להשתמש בהרבה שמן, ואם אפשר – להכין את הבשר על האש ולזכות בטעם כמו במקור. ישנם מקומות בהם ניתן לקנות רטבים מיוחדים ושונים להמבורגר וכך להפוך את ההמבורגר שלכם לטעים אף יותר.

 

לאלו מאיתנו שאוהבים לאכול טוב, אבל פחות אוהבים את הזמן, האנרגיה והלכלוך הכרוכים בהכנת המבורגר, תמיד קיימת האפשרות של משלוחים. דרך האינטרנט או דרך הטלפון ניתן להזמין מהר מאוד המבורגר הביתה, וליהנות מבלי לקום מהכיסא. ישנם מקומות שגם פתוחים עד שעות מאוחרות בלילה, העושים משלוחים לתושבי האזור. לכן, גם אם צץ לכם באמצע הלילה מאנץ' ההמבורגר – תוכלו לתת לו מענה מידי, וטעים.

 


אודות מחבר המאמר

דניאל רחמים, מנהל אתר משלוחה, www.mishloha.co.il/אתר המשלוחים הגדול בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.