אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תקנות חישוב שטחים

כל מה שצריך לדעת על תקנות חישוב שטחים

תקנות חישוב שטחים הם עניין שצריך להיות שמור לבעלי מקצוע בלבד. למרות שרבים מאיתנו חושבים שהם יכולים להתמודד עם חישוב שטחים בצורה עצמאית, אף אחד אינו מעוניין לקחת סיכון ולהגיש תרשים חישוב שטח שגוי. בנוסף, תקנות חישוב שטחים לוקחות בחשבון גם את האלמנט החוקי, ומכילות בתוכן הגבלים ואיסורים מסוימים אשר משפיעים על חישוב שטחים סופי. אך במה באות לידי ביטוי תקנות חישוב שטחים, על איזה סוג של בנייה הן חלות ומי צריך לקחת עליהן אחריות?

תקנות על כל סוגי הבנייה

ראשית, חשוב לציין את תחומי הבנייה עליהם חלות תקנות חישוב שטחים. על פי החוק, תקנות חישוב שטחים יבואו לידי ביטוי בבניית מגורים, מסחר, בידור, תעשיה ומלאכה וצרכים חקלאיים, משרדים וכמובן בתי מלון, בתי אירוח ומתקני נופש וספורט. במילים אחרות, תקנות חישוב שטחים חלות כמעט על כל סוגי הבנייה במדינה – החל מהתחום הפרטי ועד התחום המוסדי והציבורי. בעזרת תקנות חישוב שטחים, למעשה, מאפשרת המדינה יישור קו בין כל גורמי תכנון הבנייה השונים, ובנוסף גם עוקבת אחר ביצוע התקנות והחוקים שנקבעו על ידה.

המושגים בהם משתמשות התקנות

על מנת להבין את אותן תקנות חישוב שטחים לעומקן, חשוב להכיר גם מספר מושגים בסיסיים ואת ההגדרות שלהם. ראשית, ישנו עניין "אחוזי בניה כוללים". בביטוי זה מתייחסות תקנות חישוב שטחים אל היחס שבין שטח הבניה אל בין שטח המגרש – נטו ועל ידי אחוזים. עוד יש להכיר את הנושא של "כניסה קובעת לבנין" (הכניסה הראשית) ואת ההגבלה בדבר גובה מפלס רצפתה – לא יותר מ-1.2 ממפלס הרחוב.כאשר מתכננים לקיים את תקנות חישוב שטחים, חשוב לשים לב שלא עוברים על ההגבלה הזו, משום שקל מאוד להתעלם ממנו. רוב האדריכלים והמודדים שאינם מקצועיים בודקים ומבצעים חישוב שטחים רק לחלק הפנימי של הדירה ומבטלים למעשה את כל הצד החיצוני. בחינה מדוקדקת של תקנות חישוב שטחים תצביע על כך שמדובר בטעות, ולכן חשוב מאוד להימנע מכך כבר מראש. בנושא הזה כדאי להדגיש כי תקנות חישוב שטחים מתייחסות באופן ספציפי גם אל הגדרות כמו "דירה", "בניין גבוה" או "בניין רב קומות", ולכן יש לשים לב מהו היחס הנכון אל כל אחד מהם.

פנו אל בעלי המקצוע

לסיכום, בחינה של תקנות חישוב שטחים בצורה נכונה יכולה להיעשות רק בליווי עורך דין מקרקעין ואנשי מקצוע נכונים. על מנת לא להיכנס להרפתקאות מיותרות, כדאי כבר מראש למצוא את הגורמים הללו ולהבטיח ראש שקט בדרך לבניה מאושרת.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.