אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקוי ותחזוקת המחשב

 

תחזוקת המחשב הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שמשתמשים נוטים להתעלם ממנו. שמירה על ניקיון המחשב והגנה מפני תוכנות לא רצויות, וירוסים ורוגלות, וניקיון יסודי מאבק,עשוי ולמנוע תקלות חומרה ותוכנה ואף להאריך את אורך חיי המחשב. התעלמות מהנושא עלולה לגרום לכך שהבעיות יתגברו עד לקריסת המערכת.

חשוב לשמור על נקיון המחשב בעזרת תוכנות לניקוי, טכנאי מחשבים רבים ממליצים על תוכנות לניקוי, אולם אפשר לקבל תוצאות טובות מאד גם בעזרת מספר תוכנות חינמיות טובות שניתן להשתמש בהן כדי לשמור על המחשב במצב טוב.

מערכת הפעלה

הדבר החשוב הראשון שיש לדעת הוא לקבוע באיזו מערכת הפעלה אנו משתמשים. רוב המחשבים כיום משתמשים במערכת הפעלה Windows 7, Windows Vistaאו, Mac OS למרבה הצער, אני לא עובד עם מקינטוש בכלל, אז המאמר הזה יהיה מבוסס על סביבת Windows ומחשבי PC

 

השתמשו במה שכבר מותקן על מחשבכם, תוכנות לאיחוי דיסק וניקוי דיסק

מתוך כל השלבים כאן, הדבר הפשוט ביותר שתוכלו לעשות הוא להשתמש בכלי המובנה במחשב, גשו אל תפריט התחל שעל שולחן העבודה, לחצו עליו, וביחרו את"כל התוכניות" לאחר מכן לחצו על "אביזרים". תחת "אביזרים" בחרו את תיקיית "כלי המערכת", שם תמצאו את "מאחה הדיסק" ו"ניקוי דיסק".

מאחה הדיסק: השלבים: התחל> כל התוכניות> כלי מערכת> איחוי דיסק

כלי מאחה הדיסק מנקה את הזיכרון של המחשב בדיסק קשיח ומארגן את כל שברי הנתונים, הוא אינו מעביר או משנה את הקבצים פיזית או במקומות בפועל, רק את תמונת הנתונים כדי להחליק את העיבוד. זה צריך להיעשות במהלך ההשבתה וזה יכול לקחת זמן רב. Windows מאפשרת לתזמן את הפעולה לכל לשעה וליום שתבחרו.

ניקוי דיסק: השלבים: התחל> כל התוכניות> כלי מערכת> ניקוי דיסק

כלי ניקוי הדיסק יעזור לכם להיפטר מקבצים מיותרים, בתפזורת, וכן פריטים שונים ולא נחוצים שעשויים להיות מאוחסנים במחשב ללא ידיעתכם, באמצעות כלי זה תוכלו לבדוק מה מותקן ומאוחסן על מחשבכם ולבטל או למחוק את מה שאינו נחוץ.

באמצעות שני כלים אלה תוכלו לתחזק ולנקות באופן שותף את המערכת ההפעלה.

תוכנות נוספות

יש הרבה תוכנות ברשת האינטרנט שיציגו עצמן כתוכנות לניקוי ותחזוקה, אך יש להימנע מלהתקין אותן, מפני שהןעלולות לפגוע במערכת ההפעלה, אם אינכם מכירים את התוכנה שמציעים לכם וטכנאי מחשבים לא המליץ לכם, פשוט מאוד - אל תתקינו!

רוב טכנאי המחשבים ימליצו על התוכנה CCleaner לניקוי קבצים, זו אחת התוכנות הטובות ביותר, והוא כלי ניקוי נהדר.

ממגוון תוכנות האנטי וירוס, אני ממליץ רק על תוכנה אחת, Microsoft Security Essentials מנסיוני המקצועי זהו האנטי וירוס הטוב ביותר והוא חופשי לשימוש, זהו אנטי וירוס שפותח על ידי מיקרוסופט, וקל ונוח לשימוש, יש לו מנגנון מובנה ערני לחסימה אם הוא מזהה וירוס או איום, האנטי וירוס יתריע על וירוס וידווח לכם לאחר מכן ואז תוכלו לסגור, לאשר או כמובן למחוק את האיום מהקובץ, לאנטי וירוס זה יש גם עדכון אוטומטי לתוכנה ולסריקת הוירוסים.

יש תוכנות אחרות ותוכניות שניתן לקבל אך צריך להתייחס אליהן בזהירות. לדוגמא: AdAware, Spybot Searchand Destroy, Blaster Spyware ו MalwareBytes לגבי תוכנות אלה מומלץ להתייעץ עם טכנאי מחשבים מוסמך.

 

אבק במחשב

הגיע הזמן ללכלך קצת את הידיים.

האבק במחשב מקצר את אורך החיים של המחשב, משבש את אופן פעולתה של מערכת ההפעלה, גורם להאטה של המחשב,גורם להיתקעויות, ועלול אף לגרום לכיבוי של המחשב. לכן מומלץ לנקות את המחשב אחת לשלושה חודשים.

אני ממליץ לכם לנקות את המחשב בעזרת מברשת קטנה ו/או פן לשיער.

אז איך מנקים? אינכם צריכים להיות טכנאיי מחשבים כדי לנקות את המחשב? כל מה שצריך הוא להיות עדינים וזהירים עם המחשב בעת הניקוי.

על מנת לנקות את המחשב פעלו לפי השלבים הבאים:

1. נתקו את המחשב מחשמל והשתדלו להימנע מלטלטל את המחשב.

2. פתחו את המחשב, ברוב המחשבים הפתיחה היא בדופן השמאלי של המחשב, יש מספר ברגים החוצה כדי לפתוח.

3. בעזרת הפן על מצב של אויר קר נקו את המחשב מאבק , עדיף שתעשה את זה מחוץ לבית כדי להימנע מפיזור אבק באיזור המחשב.

4. בעזרת המברשת תנקה בעדינות את המאווררים שמורכבים וחזור על פעולת הפן בשנית .

5. סגור את הדופן בחזרה בעזרת הברגים שפירקת וחזר חזרה למקום.

מדריך זה נכתב ע"י שי טכנאי מחשביםאי אס פי סי מחשבים, שירותי מחשוב.


אודות מחבר המאמר

 

מעבדת אי.אס.פי.סי פתרונות מחשוב לבעיות המחשבים והרשת.

טכנאי מחשבים לשירות בבית הלקוח או בעסק באזור תל אביב, ראשון לציון, רחובות והמרכז. איש מחשבים ורשתות לשרותכם באזור תל אביב והמרכז. אי אס פי סי מחשבים מתמחה בתיקון מחשבים נייחים, מחשבים ניידים בכל תקלה.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.