אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שחשוב לך ישמר בעזרת ביטוח דירה

 השקעתם בדירה שלכם לא מעט כסף, ומעבר לכך - יש לכם גם קשר רגשי מסוים אליה. הכוונה היא כמובן לא רק לארבע הקירות של הבית, אלא גם לכל התכולה שלו, החפצים שלכם, הבגדים שלכם, מכשירי החשמל, הספרים, הדיסקים, הריהוט - בקיצור הכל. בעזרת רכישה של פוליסת ביטוח דירה, אתם בעצם מבטיחים שתמיד תוכלו לשחזר את כל הציוד שלכם, ולקבל את הפיצויים המתאימים, כדי לפתוח דף חדש וחלק בחיים שלכם. ביטוח דירה הוא כבר מזמן לא מותרות - למעשה הוא דבר שכל אחד ממש חייב לעצמו.

שני סוגים של ביטוח דירה

כאשר מדובר על ביטוח דירה, חברות הביטוח נוהגות לרוב לעשות אבחנה בין שתי פוליסות שונות:

  1. פוליסה אחת, היא הפוליסה לביטוח המבנה. פוליסה זו מכסה בעצם את הבית עצמו, על שלל התשתיות שלו, הקירות, התקרה, הרצפה, הדלתות והחלונות. בעצם זה כל מה שהיה קיים בדירה הריקה טרם הכנסתם אליה את החפצים שלכם. משום שהערך של הדירה עצמה הוא גבוה מאד, והשקעתם בה כמה מאות שקלים, כמעט כל מי שקונה דירה חדשה, עושה גם ביטוח דירה למבנה עצמו.
  2. הפוליסה השנייה נקראת: ביטוח תכולה. ביטוח תכולה הוא שלב חכם מאד, למי שמבין שהוא השקיע הרבה כסף לא רק במבנה עצמו, אלא גם בכל מה שיש לו בתוך המבנה. יתרה מזו - הסיכוי לפגיעה במבנה הוא קטן יחסית, ולרוב רק אסון טבע רציני, או תאונה ממש גדולה כמו שריפה או שיטפון יכולים להשפיע (ואפשר רק להודות על כך שאירועים אלו הם נדירים למדי). לעומת זאת, ביטוח דירה לתכולה, נועד לכסות מקרים הרבה יותר שכיחים. הרי לכל אחד בבית יש כמה מכשירי חשמל יקרים, שהוא רוצה לשמור עליהם מפני מצב של גניבה או שריפה נקודתית. הדבר נכון גם לחפצים אישיים שלכם ולריהוט שלכם. בסופו של דבר תגלו, שהשקעתם כמה עשרות אלפי שקלים בכל תכולת הדירה שלכם, ולכן היא צריכה להיות מבוטחת בהתאם. מכיוון שביטוח של התכולה מתייחס למקרים קצת יותר שכיחים, צריך להבין שחברת הביטוח תדרוש מכם לנקוט בצעדים המתאימים, על מנת למנוע ככל האפשר את הסיכוי שתאונה או פריצה כלשהי תתרחש בשטח הדירה.

ואיך קובעים את המחיר?

המחיר שתשלמו עבור פוליסה של ביטוח דירה, נקבע ביחס ישר על פי הסכום שאתם למעשה רוצים לבטח. ככל שהדירה שלכם יותר גדולה - כך סכום הביטוח יהיה גבוה יותר (משום שבמקרה של תאונה, הפיצוי שתקבלו יהיה כמובן גבוה בהתאם). הדבר נכון גם לפוליסת ביטוח דירה שנעשית עבור התכולה שלכם. אם תרצו לבטח הרבה מאד חפצים יקרים - התשלום יהיה כמובן בהתאם.

ברוב המקרים, בוחרים לבטח מספר חפצים יקרים במיוחד שהושקעו בהם אלפי שקלים (ואולי אף עשרות אלפי שקלים). עם זאת, חשוב מאד לציין שעבור הצעת מחיר טובה והגונה, תמיד כדאי ליצור קשר עם חברת ביטוח אמינה ומקצועית, לציין את הפריטים ואת הדירה שאתם מעוניינים לבטח, וכך לקבל הצעה קונקרטית וטובה.


אודות מחבר המאמר

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.