אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחירון ההובלות המפורט – מ-א' ועד ת'

החלטת לעבור דירה? מזל טוב. בחרת מובילים אמינים ובטוחים? יפה מאוד. עכשיו התכונן לחלק הפחות נעים של העניין: המחיר. כפי שבוודאי תבין מהר מאוד, כל פרט וכל גורם משפיע על המחיר הסופי של ההובלה. אם אתה רוצה להשיג את המחיר הטוב ביותר, או לפחות להספיק לשבת לפני שתשמע את הבשורה, המשך לקרוא כאן.

מעלית או לא מעלית – זו השאלה!

הדבר הראשון שמעניין אנשי הובלות מקצועיים הוא כמה קומות עליהם לטפס כדי להעביר את הציוד. אם יש מעלית בבית, ההובלה תעלה הרבה פחות. אם יש רק מעלית אחת, בדירה הישנה או בחדשה, התוספת תהיה של 100-200 ₪. אם אין מעלית כלל והדירה נמצאת מעל הקומה השנייה, התכונן לשלם כ-100 ₪ על כל קומה.

מה המרחק בין המקור לבין היעד?

נתון נוסף שמשפיע בצורה משמעותית על מחיר ההובלה הוא כמובן המרחק מהדירה הישנה לחדשה. אם מדובר במעבר בתוך העיר, וגם אם זו עיר גדולה כמו ירושלים או תל אביב, שינוע הרכב לא יעלה יותר מ-100 ₪. מצד שני, אם אתה עובר מתל אביב לירושלים, תידרש לשלם 350 ₪ לפחות.

ומה המרחק בין המשאית לדירה?

תתפלא, אבל גם לשאלה הזו יש מחיר, וברור למה: מובילים שנאלצים לכתת רגליהם בין המשאית לדירה יעבדו קשה יותר. אם לובי הבניין נמצא כמה מטרים מהחנייה, ההובלה תהיה קלה הרבה יותר עבורם – וכך גם המחיר, עבורך. לרוב, על מרחק סביר לא ידרשו ממך תשלום נוסף על הובלות. אם מדובר במרחק חריג (יותר מ-20 מטרים בהחלט ייחשב לא רגיל), תיאלץ להיפרד מ-100 עד 200 ₪, כדי להצדיק את המאמץ הרב שיידרש מהמובילים ששכרת.

מחירון מובילים נקבע גם לפי גודל הדירה

גם לגודלה של הדירה יש כמובן השפעה על המחיר הסופי, משום שהנתון הזה יקבע כמה ציוד יש להעביר וכמה זמן בסך הכל תימשך ההובלה. זכור כי כמה שהדירה הישנה שלך יותר גדולה, כך באופן טבעי יש בה יותר דברים להוביל. הפער בין העברת דירה של שני חדרים לבין דירה של חמישה חדרים הוא גדול מאוד. המובילים קובעים את מחיר ההובלה מראש על פי מספר החדרים (לאחר שבדקו את הדירה בעצמם כמובן), כאשר כל חדר נוסף יעלה בין 100 ל-200 ₪.

הובלת רהיטים גדולים ומיוחדים

אולי כעת נצליח סוף סוף לפצח את השאלה הבלתי נגמרת: כמה עולה להעביר רהיט? ובכן, ארון שש דלתות יכול להגיע גם למחיר של 600 ₪; מקרר של 400 ליטרים, מכונת כביסה ממוצעת ומיבש יעלו בין 200 ל-300 ₪; סלון מלא, 1+2+3, יעלה כ-250 ₪. כאן חשוב להדגיש כי מובילים מסוימים יעניקו הנחה בהובלת כמות גדולה של רהיטים כאלו. מעבר לאלו, ישנם גם מחירים להובלות מיוחדות, של רהיטים או חפצים שקשה להעביר בצורה הרגילה: פסנתרים, מזנונים גדולים שלא ניתנים לפירוק, פסלים וכדומה. אלו יעלו בין 500 ל-1,500 ₪, תלוי כמובן בהימצאותה של מעלית בבניין. לעיתים ההובלה נעשית באמצעות מנוף, מחלון הבית.

נתונים נוספים שמשפיעים על הובלות

אם תרצה שירותי הובלה ופירוק, תצטרך להיפרד לשלום מעוד כ-200 ₪ לפחות. אם תזמין את ההובלה בעונת השיא (העונה העמוסה ביותר מבחינת מובילים היא הקיץ) או בשעות לחוצות, תיאלץ לשלם עוד יותר. ואגב, הביטוח אמור להיות כלול במחיר. אלמלא אתה זקוק גם לשירותי אריזה לתוכן הדירה, מומלץ בחום להיות מוכנים וארוזים כשהמובילים מגיעים. בניגוד לשירותי הובלת חבילות בהם בדרך כלל המובילים מופיעים ומשנעים את החבילה במהירות בין הצד המוסר לצד המקבל, בהובלות דירה, ישנם מקרים רבים שבהם הדיירים העוברים לא מוכנים וזה מעכב את המובילים ומרגיז אותם בצדק. אם העיכוב שלהם יהיה משמעותי הם עלולים לגבות תוספת תשלום עבור העיכוב בזמן.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

דניאל זוהר - כתיבת תוכן איכותית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.