אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה כוללת בדיקת ליקויי בנייה?

בדיקת ליקויי בניה הנערכת על ידי חברה מקצועית תהייה יסודית ואמינה. הבדיקה תתייחס לכל חלקי הנכס ולאלמנטים שונים בתוכו ומחוצה לו. להלן כמה מן המערכות והאלמנטים הנבדקים במסגרת בדיקת ליקויי בניה – אינסטלציה, חשמל ומיזוג אוויר, איכות החומרים ואיכות הבנייה.

בדיקה של מערכת האינסטלציה

מערכת האינסטלציה היא אחת המערכות החשובות והמורכבות בכל נכס. המערכת כוללת מעבר לברזים וכיורים גם את מערכת הביוב. התקנה לא נכונה של מערכת האינסטלציה עלולה לגרור נזק כבד לקירות הבית, נזילות קשות, נזקים למערכת החשמל, עובש ועוד. בדיקת ליקויי בניה תכלול בחינה של הצנרת הביתית, דלוחין ושופכין, מערכות הביוב בקרבת הבית והחיבור אליהן, מערכת הדוד, איתור נזילות נסתרות וגלויות ועוד.

בדיקה של מערכת החשמל

כשמדובר במערכת החשמל נהוג לנקוט משנה זהירות. מערכת החשמל הינה מורכבת, יקרה ובתכנון וביצוע לא נכון עשויה לסכן חיי אדם. כאשר חברה לבדיקת ליקויי בנייה בוחנת את מערכת החשמל יבחנו אלמנטים כגון: חיווט, ארונות חשמל, מפסקים, בטיחות המערכת, חיבור לרשת החיצונית ועוד. בבתי דירות יבנו גם מעליות, מערכת חשמל חירום (גנראטור, תאורת חירום ועוד) חשמל במקלטים ומרתפים וכדומה. בדיקה של מערכת החשמל יכולה לכלול גם בדיקת ליקויי בנייה במערכת המיזוג והאוורור.

בדיקת טיב חומרים

אחד התחומים החשובים שנכללים בתחום ביקורת ליקויי בניה הוא בחינת החומרים מהם נבנה הנכס. הבודקים יבחנו את החומרים דרך הספקים של החומר (אם יש תיעוד), הקבלן המבצע ובדיקה פיסית. כך למשל ייבדק הבטון והבלוק, השלד, הצבע והטיח, אלמנטים מאלומיניום כגון חלונות, איכות הריצוף ומקורו ועוד. הבדיקה נועדה לוודא כי לא נעשה שימוש בחומרים שאינם בעלי תו תקן או חומרים זולים שאינם איכותיים.

בדיקת איכות הבנייה

ליקויי בנייה רבים נגרמים בשל רשלנות או "קיצורי דרך" של הקבלן או בעלי מקצוע אחרים. מציאת ליקויי בנייה אלו דורשת מומחיות גבוהה וניסיון רב בתחום הבנייה. כך למשל, ניתן להבחין בליקויים בהרכבת דלתות וחלונות, ריצוף וחיפוי, התקנת ברזים ואמבטיות, אסלות וכיורים, מדרגות ומעקות, איטום ועוד. הבדיקה נערכת מול תקני התכנון והבנייה המקובלים ומול המפרט הטכני של הנכס.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.