אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רוצה לזפת את הגג? כדאי שתדע איך זה עובד

אחת האפשרויות הפופולאריות לאיטום של גג ללא רעפים – מהסוג הקיים בדרך כלל בבניינים רבי קומות – היא זיפות גגות. הזיפות מונע רטיבות ונזילות ויכול להבטיח יעילות מירבית לחמש עד עשר שנים.

לצערנו, ישנם לא מעט זפתים שעושים שם רע למקצוע ו'מחפפים' בעת העבודה, מה שפוגע קשות בפופולאריות של זיפות הגגות. עם זאת, אם אתה עדיין מאמין בשיטה הזו, תוכל להבטיח עבודה יעילה וטובה, אם תשמור על כמה כללים חשובים.

  1. וודא שהזפת משתמש בזפת תקנית
  2. בשוק מסתובבים אלפי סוגים של זפת, רובם אינם מתאימים לעבודות של איטום גגות. אם אתה מעניין שהגג שלך יימרח בשכבה של זפת איכותית, וודא מראש שהחביות הן מסוג 75/25, או מוצרי ביטומן, שנחשבים לחדשים יותר.

    כאשר איש המקצוע מגיע אליך, בקש ממנו קבלה המוכיחה שרכש את הסוג הספציפי הזה. אם אתה יכול, הישאר עם הזפת לאורך כל העבודה או דאג שאדם אחר יעשה זאת, כדי שתוכל לדעת בוודאות שהעבודה נעשית היטב.

  3. שאל את הזפת על תוכנית העבודה שלו
  4. זיפות גגות דורש תכנון וטיפול קפדני בנקודות התורפה שבגג. בעת בניית גגות, נוצרות לא מעט נקודות רגישות, המועדות לנזילה. אתה צריך לוודא שהזַפַת מטפל בכולן. שמע ממנו האם הוא מתכוון לזפת מתחת לדודי השמש, בחיבור בין הרצפה למעקה הגג (נקרא רולקה), במקומות בהם היו שלוליות מים ועוד.

  5. אל תסמוך על איש – נקה את הגג בעצמך
  6. אחד הדברים החשובים ביותר כהכנה לזיפות, הוא ניקוי יסודי של הגג. לאורך השנים, מאז שהתבצע האיטום הקודם, הצטבר על הגג חול ואבק רב. אלו ימנעו מהזפת להידבק לגג כמו שצריך. יום או יומיים לפני תחילת העבודות נקה ביסודיות את הגג והיעזר אפילו במטאטא רך, כדי להיפטר מכל שאריו החול.

  7. וודא שגם הלבנת הגג נעשית כראוי
  8. לפני זיפות גגות, ולמעשה לפני איטום גג מכל סוג, נמרחת שכבת הלבנה על הגג, שתאפשר הדבקה אפקטיבית של הזפת לאחר מכן. השכבה הזו כוללת לרוב סיד וחומר אקרילי דביק, אשר יוצרים יחד שכבה מוצקה ואטומה. עם זאת, שימוש במעט מידי חומר אקרילי או מריחת שכבה דקה מידי לא יהיו שווים כלום. כל רטיבות תמוסס הלבנה כזו.

  9. קבע מועד מתאים לעבודת הזיפות
  10. רבים לא יודעים זאת, אך יש לזפת את הגג בתזמון מדויק, כדי להשיג איטום חזק ויעיל ככל האפשר. מומלץ לעשות זאת באחד מימי הסתיו הקרירים, בהם אין גשם והשמש אינה חזקה במיוחד. בקיץ, באביב ובוודאי בחורף האיטום לא יצליח, בשל תנאי מזג האוויר.

    בנוסף, מומלץ לעשות את העבודה בשעות קרירות, כלומר: בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות ביותר. הגג חייב להיות קר כדי לאפשר לחומרים השונים להתייבש כראוי. אם לא תעשה כך, מהר מאוד תגלה כי מופיעים בשכבות הללו סדקים.

  11. בדוק כמה זפת הביא איש המקצוע
  12. זיפות גגות נעשה בשתי דרכים: אחת משתמשת בשכבת זפת אחידה, בכמות של 1.5 קילוגרם לכל מטר מרובע. השנייה כוללת שתי שכבות של זפת וביניהן יריעה של חומר אטום (פיברגלס בדרך כלל), מה שמצריך כ-2.5 ק"ג לכל מטר רבוע. כאשר הזפת מגיע, חשב האם הכמות שהביא מספיקה לאיטום ברמה כזו. אם לא – אתה יכול להיפרד ממנו לשלום.


אודות מחבר המאמר

דניאל זוהר - כתיבת תוכן מקצועית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.