אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בונוסים ובגרויות - השיטה משתנה

כתלמידי בגרות, אתם ודאי יודעים שמקצועות בגרות מסוימים מקבלים בונוס של נקודות לציון. מה שאולי אתם לא יודעים זה שהשיטה לפיה הבונוס מחולק עומדת להשתנות בשנים הקרובות.

מתי נכנסים השינויים לתוקף? 

השינויים עליהם נרחיב כאן מיד ייכנסו לתוקף רק משנת הלימודים תשע"ג. אם אתם מסיימים את לימודי התיכון והבגרות השנה, השינויים לא נוגעים לכם. למי מבניכם שייבחנו במקצועות הבגרות בין השנים תשע"ג-תשע"ה יחושב הבונוס גם על פי השיטה החדשה אך גם על פי השיטה הנוכחית. הממוצע הגבוה מבין שתי השיטות הוא זה שייזקף לזכותכם, כך שגם לכם אין מה לחשוש מהשינויים האלו. לאחר מכן, אחרי שנת תשע"ה יחושב הבונוס על פי השיטה החדשה בלבד.

מה בעצם אומרת שיטת הבונוסים החדשה?

ההבדל הגדול ביותר בין השיטה שהייתה נהוגה עד היום לשיטה החדשה הוא הדגש שהיא שמה על מקצועות הליבה: מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, ספרות, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה והיסטוריה יזכו ביותר נקודות בונוס. מי שנבחן ברמה של 5 יחידות לימוד באחד מהמקצועות הללו יקבל בונוס של 25 נקודות, ומי שנבחן ברמה של 4 יח"ל, יקבל בונוס של 15 נקודות. מקצועות אחרים ברמה של 5 יח"ל יזכו את התלמידים ב-10 נקודות בונוס בעוד שרמה של 4 יח"ל במקצועות בגרות שאינם מקצועות ליבה יזכו את התלמידים ב-5 נקודות בונוס. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שלכל אוניברסיטה יש אפשרות להוסיף מקצועות מסוימים לרשימה המוסכמת, בהתאם לתחומי לימוד שונים.

אז איך זה משפיע עליכם?

חשבו טוב לפני שאתם בוחרים איזה מקצוע להגביר. כמובן שאם יש מקצוע שמעניין אתכם, ואתם יודעים שתרצו ללמוד אותו גם בעתיד, באוניברסיטה, השינויים האלה לא אומרים שכדאי שתוותרו עליו. זה בסך הכל אומר שהבונוס שתקבלו יהיה נמוך במקצת.

חשוב לזכור שלכל אוניברסיטה יש חישוב ממוצע בגרויות מעט שונה, וכל אחת מהן נותנת חשיבות שונה במקצת למקצועות שונים. לכן, קחו בחשבון שהממוצע שלכם באוניברסיטה אחת יכול להיות שונה בעצם מהממוצע אותו תקבלו מאוניברסיטה אחרת.


אודות מחבר המאמר

מוגש כשירות לציבור על ידי לחמן בגרויות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.