אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימוד נהיגה בחורף- כללים למען זהירות בדרכים

זהו הסיוט הגדול של כל תלמיד נהיגה, אשר חרד מהיום שיבוא. הכוונה היא, כמובן, לטסט המרתיע. אולם, התבוננות מטה יותר ברשימת הפחדים של התלמיד המצוי תאפשר, קרוב לוודאי, גם לראות את המונח "שיעור נהיגה בגשם". כן, לימוד נהיגה בחורף, על שלל הגשמים והכבישים המחליקים שבו, אינו משימה פשוטה עבור חסרי הניסיון המוטורי.

יחד עם זאת, כל מורה לנהיגה מקפיד לכלול לפחות מספר שיעורים בימי החורף הסוערים ביותר, כשלעיתים אף מרבית הלימודים נערכים בתקופה זו. המטרה היא לתרגל את התלמיד בהתמודדות עם תנאי הנהיגה הקשים ביותר, לצורת שיפור מיומנותו על הכביש. את מלאכת ההוראה נשאיר, כמובן, למורים. בכל זאת, הנה כמה כללים שיעזרו לתלמיד המפוחד לנהוג בצורה זהירה גם כשהשמש לא זורחת.

לימוד נהיגה בחורף מחייב מהירות איטית

זה לא סוד שכאשר הכביש רטוב, החיכוך המופחת עימו מתבטא במהירות גבוהה יותר של הרכב. לכן, נסיעה בחורף צריכה להיות איטית בעשרות קמ''ש מאשר נסיעה מקבילה בקיץ. זאת מכיוון שהמרחק בין הגברת המהירות לאיבוד שליטה על הרכב בימים גשומים הוא בהחלט קצר, ומהווה בסיס ללא מעט תאונות.

מעבר לכך, הבלימה על כביש חלק אורכת פרק זמן ארוך יותר, כך שמרגע היוודעות לסכנה אשר נמצאת בהמשך הדרך, זמן הפעולה קצוב בהחלט. במהירות גדולה, כמובן, הסכנה ממשית הרבה יותר. נהיגה מהירה, לכן, תחייב כל מורה לנהיגה לנזוף בתלמיד במקרה הטוב, או ללחוץ בבהלה על הבלמים במקרה הגרוע יותר.

אם לא רואים, לא נוהגים (או נוהגים לאט מאד)

בעיה נוספת בה נתקלים הנהגים בימים נטולי השמש נוגעת לראוּת שלהם. חשוך הרבה יותר, כמובן, ולכן שדה הראייה של הנהג מוגבל. כמובן שתקנות התעבורה מחייבות הדלקת אורות בחודשי החורף בכל שעות היממה, ובכל סוג של נסיעה, כך שאין הרבה ברירות.

ומה עושים כאשר גם הפנסים לא עוזרים? לימודי נהיגה, עדיין, אינם מיועדים לכבדי ראייה- וגם אם זה קורה עקב מזג האוויר. זוהי סיבה מספקת לגשת לידית ההילוכים ולהוריד הילוך, כך שלא תיווצר הפתעה כשדבר מה כן יגיח מהערפל. יש להקפיד גם על שמירה של מרחק כפול מזה "הסטנדרטי", מאותה סיבה בדיוק.

בנוסף, לא פעם שיעור נהיגה מופסק למספר דקות, וזאת עקב ראות לקוייה אשר מסכנת את בריאותם של כל המעורבים לעניין. יש לקבל את דעתו המקצועית של המורה, כמובן. על הכסף במסגרת השיעור שהתנהל או לא התנהל כראוי כבר אפשר להתחשבן בפעם אחרת- הבריאות היא מעל הכל.מה עושים במקרה של מורה לנהיגה שלא מאפשר לנהוג בחורף?

מעבר לרצון לעבור טסט, חשוב לזכור כי לימוד נהיגה הוא אחד הכלים החשובים הניתנים לצעירים. כנהגים לעתיד, מוטלת עליהם אחריות לחיים שלהם ולחיי אחרים על הכביש. המטרה היא להימנע ממקרים של נהגים חדשים המעורבים בתאונה באמצע חודש נובמבר, חלילה, רק כי מעולם אינם נהגו ביום גשום.

אין הכוונה היא לכך שעל התלמידים לחכות במיוחד לתחילת החורף כדי להתנסות בנהיגה זו. יחד עם זאת, מכיוון שתקופת הלימודים אורכת אצל מרבית התלמידים מספר רב של חודשים, סביר מאד שהם יזכו לביקורו של הגשם. עם כל החשש, חשוב להתעקש כן לעבור שיעורים במזג אוויר מסוג זה. מורה לנהיגה שמסיבה כלשהי לא מאפשר זאת כנראה אינו ראוי לתפקיד שלו.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.