אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה אתם עושים כשכואב לכם?

 

תפקיד הכאב, למנוע את החסר ולשמור על ההישרדות שלנו. אנחנו נחוש כאב כאשר משהו יגרע מההישרדות שלנו. כאשר נחווה חסר. לדג' כאשר יפגעו בי פיזית. כאשר לא יתנו לי לאכול. כאשר לא יאפשרו לי לישון. כאשר לא יתנו לי להתפתח. כאשר לא יתנו לי אהבה ועוד.

אם בתור ילד חוויתי חסר מסוים וכתוצאה מכך חוויתי כאב גדול והדחקתי אותו. כיוון שכאשר הכאב גדול מדי הוא מאיים על ההישרדות שלי ואני לא מסוגל להתמודד אתו אז אני מדחיק אותו לתוך תת המודע. בתור בוגר אם מישהו נגע לי באותה נקודה רגישה הוא נוגע לי בכאב הקדום שלי. הוא מעיר לי את הכאב. וכעת, אעשה הכל על מנת לא לחוות את הכאב הזה. כיוון שאני נורא פוחד לחוות אותו.

בתור ילד, הכאב היה גדול עלי ולכן הדחקתי אותו. וכעת הוא מאוחסן בתוך תת המודע שלי עטוף בפחד. הפחד יעשה הכל כדי שלא אגיע שוב לחוות את הכאב. אוטומטית אני אמנע מכל סיטואציה שיכולה להזכיר לי אותו.

לדג' אם חוויתי חוסר חום ונפגעתי והתאכזבתי מהקרובים שלי שכל כך אהבתי. אני אעשה הכל על מנת להמנע מאינטימיות וקרבה לבני אדם כדי שלא תהיה לכאב שלי אפשרות להתעורר. בסופו של דבר יוצא שמה שמנהל לי את החיים זה הכאב שלי.

הבעיה היא, שכאב הוא חלק מהחיים. החוויה הראשונית של תינוק היא כאב. לא ניתן לחיות בלי כאב. ככל שאני פחות מפותח רגשית. אני יותר ילד ברגשות שלי, יהיה לי יותר קשה להיפתח לכאב שלי ולהתמודד אתו. ואעשה הכל על מנת להתכחש אליו, להדחיק אותו, לשנות אותו או ליצור לו אידאליזציה.

תחשבו על מגוון פעולות שאנחנו עושים על מנת להמנע מלפגוש את הכאב הפנימי שלנו – צופים בטלוויזיה, משוטטים באינטרנט, נכנסים לדרמות רגשיות, מתמכרים לאוכל, סיגריות, אלכוהול וסמים, נועלים את העולם הרגשי שלנו ומתפקדים רק מהראש ועוד. העיקר לא לפגוש את הכאב שלנו ולהסכים לקבל אותו.

אך, אם אני חש כאב. ובא לי לעשות פעולות להפסיק את הכאב הזה ובמקום זה אני יושב בשקט. מפסיק להילחם ומסכים לקבל אותו ולהתמסר אליו לאט לאט אני ממוסס אותו ומפנה מקום גם לשמחה ולקבלה.

אז תתחייבו לשמחה ולחופש הפנימי שלכם. תסכימו לראות את הכאב שבתוככם ולהפסיק לברוח ממנו. תסכימו לזהות את טכניקות הבריחה שלכם ולנטרל אותם. ותראו כמה שקט ורוך יכנסו אל חייכם.

לחיי ההגשמה עצמית המלאה שלכם,

חני


אודות מחבר המאמר

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית ולהגשמה עצמית

 בלוג - http://www.chany.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.