אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדוע גם עסקים קטנים צריכים ליווי עסקי?

עסקים קטנים לרוב מבוסס על מספר מצומצם מאוד של עובדים (עד 8 עובדים), ולכן כל עובד נדרש לבצע מספר רב של מטלות שאינן בהכרח קשורות לתחום השכלתו, ישירות לתפקידו או לעולם התוכן ממנו העובד מגיע.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא שבעליו של העסק צריך לבצע את הנהלת החשבונות, תכנון המלאי והשיווק של העסק וזאת  כחלק מהפעילות השוטפת של העסק שיכולה להיות החל ממכירת מוצרים, אספקת שירותים ועד לתיווך בין ספקים או בעלי מקצוע שונים. כתוצאה מעודף המשימות ביחס לזמן ולמטרות של העסק נדרשת עזרה חיצונית שיכולה להגיע בצורות רבות: גיוס מוכרת, מנהלת חשבונות שמבקרת בעסק אחת לתקופה, עזרה נקודתית בסופי שבוע מבני משפחה ועוד. פתרונות אלו הם פתרונות חלקיים אשר גם אם הם חוסכים זמן, החיסכון אינו מתמשך והינו רק נקודתי וספציפי לצורך שעלה.

ליווי עסקי יכול לספק את הפתרון הרציף והמתמשך לכל עסק קטן באשר הוא ולסוגיות רבות ומגוונות, בין היתר: תכנון מלאי, ניהול תזרים מזומנים בצורה שוטפת, בניית תוכנית אסטרטגית ויישומה לכל עסק, עזרה בגיוסי הון ומקורות מימון במידת הצורך וניהול הזמן ואופי הניהול בכל עסק עד לרמה שתמצה את הפוטנציאל שיש לעסק.

בנוסף, ליווי עסקי מאפשר מבט אובייקטיבי על העסק בכללותו: רמת הרווחיות, תמהיל ההוצאות, בדיקת תמחור המוצרים, תנאי תשלום ועוד נקודות שיכולות להיות קריטיות לתפקודו השוטף של העסק.

כמובן, שהאינסטינקט הראשוני של בעלי עסקים רבים הוא ביטול כל מחשבה על ליווי עסקי והחששות מהעלויות הכרוכות בכך, אולם לאחר חודש ניסיון ללא כל התחייבות, ברוב המקרים בעלי העסק מבינים שהעלויות לא גבוהות ביחס לחסכון, ליעילות, לשקט הנפשי ולמידת המעורבות של היועץ בתהליך של ליווי עסקי, מה גם, שיועץ אחראי אינו יגבה סכומים לא הגיוניים עבור הייעוץ וברור מעל כל ספק שעלויות הליווי הן נגזרת ישירה של סוג העסק, רמת המעורבות וההתעסקות והחלטתו של בעל העסק.

חשוב לזכור שנטל הניהול והאחריות שעומדות על כתפיו של בעל עסק קטן הן משא כבד שלא מחויב במציאות לשאת לבדו. בחלקים גדולים בעסק עושים שימוש באנשי מקצוע ובהחלט משתמשים בקבלני משנה כאלו ואחרים על מנת לתפעל את העסק ולכן כל בעל עסק חייב לשאול את עצמו, האם אני עומד בעומס? האם אני צריך עזרה ואיזה סוג של עזרה?


אודות מחבר המאמר

עוז ח

יועץ כלכלי

www.ozc.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.